Quote:
Originally Posted by egon
helaas de kleur is niet bekend.
hij ie kompleet over gespoten en de sticker zit er niet meer in
dus??????????.
|
Sticker in de kofferbak hebben die hele oude Golfje's niet gehad.
Wat je kan doen is 't volgende, schrijf 'ns 'n mail in 't duits (of in engels)naar volgend adres:
history@volkswagen.de
Dat is 't mailadres van de afdeling van VW wat zich met historische voertuigen van hun merk bezighoudt, hun zoeken 't dan voor je uit via 't chassisnummer, die dienst is
gratis! (kan wel 'n paar weken duren voor je antwoord krijgt).
Wat je ook kan doen is via
dit formulier bij 't VW Museum te WOB 'n oorkonde aanvragen, oorkonde kost 35 pleuro's, daar staan dan alle gegevens van je auto op zoals op onderstaande afbeelding is te zien

Dat is de oorkonde die ik voor m'n auto heb laten maken, helaas staan daar enkele fouten op, zo is de kleur van m'n Einser weliswaar marsrood, maar niet 't oudere marsrood (L31B wat op de oorkonde staat) maar 't nieuwere (LA3A), en zo staan er nog enkele fouten op, die ik nu niet ga opnoemen, anders wordt 't teveel. Op 'n nieuwe oorkonde met daarop alles juist, ben ik ook overigens alweer inmiddels enkele weken aan 't wachten, hun zouden alles nog 'ns gaan "überprüfen" schreven ze me via mail terug. (hoewel de sticker in de kofferbak van m'n '82 verschaft duidelijkheid, maar toch moeten hun 't "überprüfen"

).
De allereerste GTI's waren maar in 2 kleuren verkrijgbaar, in Marsrot (L31B, 't oudere dus, in 't geval van 'n exemplaar van modeljaar 76 tot en met 80) en in Diamant silber metallic, in een van deze 2 kleuren moet jou GTI oorspronkelijk zijn geweest, iets anders kan niet! (in Alpinweiss b.v. was de GTI pas vanaf feb 78).