View Single Post
Old 07-11-2008, 18:29
Juupje's Avatar
Juupje Juupje is offline
Forum Regular

@samke-gti
Als je een 1100 hebt word het wat moeilijker, Je krijgt het er wel in maar is meer werk, allereerst natuurlijk de motor steun, een 1100 is qua onderblok niet zo veel kleiner maar licht voorover daartegen een 1800 ligt achterover. Dus je zal de motorsteun er uit moeten halen omdraaien en naar achter moeten plaatsen. In een 1100 zit een 084 type bak, dit houd in dat het schakel mechaniek rechtstreeks de bak in gaat, op een 1800 zit standard een 020 type bak deze gaat via overbrengingen de bak in, deze overbrengingen heb je dus nu niet en zal je ergens vandaan moeten halen, deze overbrengingen schanieren via een beugel op je stuurhuis, deze heb je dus in de 1100 ook niet en zal je moeten fabriceren (is wel te doen) of een ander huisje kopen.

Wat betreft je aandrijf assen, volgens mij wijkt de lengte van de assen iets af, de buitenste homokineten van de golf 2 en de golf 1 zijn geloof ik wel gelijk. Wat je wel kan doen is de binneste homokineten van de golf 2 verwijderen en deze op de aandrijfassen van de type 1 zetten dan gaat het wel heb ik ook wel eens gedaan is ook wel te doen. De aandrijfassen zijn wel iets dunner, niet ideaal, maar gaat op zich wel. Het beste is andere assen op de kop zien te tikken.
Remmen is om het lopend te krijgen niet nodig om aan te passen, echter ik raad het niet aan!!! Ik zou op zoek gaan naar een gti setje voor voor op en een grotere rembekrachtiger. Mocht je schijven achter op willen (hoeft op zich niet de grootste vertraging komt van voor) kan je deze volledig met naaf en al van de golf 2 gebruiken. Mocht je dan nog niet geheel gelukkig zijn met je remmen kan je nog een rem verdeler op je achteras monteren, maar dit is ook een beetje afhankelijk van je verlaging.

Groetjes Hans