Quote:
Originally Posted by ingmar
Ziet er heel netjes uit! Ik had alleen een vraagje. Ik wil mijn auto ook zelf in de grondlak zetten voordat hij naar de spuiter gaat maar moet er wel grondlak over?
En heb jij met de compressor gespoten of met een spuitbusje 1 component dus?
|
Hallo Ingmar,
Of er primers of fillers gebruikt moeten worden hangt natuurlijk van de staat van het te spuiten plek af. Is je auto geheel netjes en wil je hem een ander kleur of gewoon een nieuwe toplaag. Het geheel met Schotch bright goud met water matteren. En vervolgens daar met de nieuwe lak laag over heen. Mocht je plekken hebben waar je door de toplaag heen gaat het zei bewust of onbewust kan je dat plek het beste in de primmer(grondverf) spuiten en daarna met water en 600/800/100/1200 schuren. Doe je dit niet zal deze plek na het spuitwerk "doortekenen"
Zijn er plekken waar je met plamuur gewerkt hebt of welke niet geheel strak zijn kan je hier spuitplamuur/filler overheen spuiten om de laatste onevenheden weg te werken. Dit vervolgens ook schuren en omdat spuitplamuur en gewone plamuur "vocht" aantrekt moet je hier ook weer primer overheen zetten (doe je dit niet krijg je van die schrale plekken) en ook weer schuren en vervolgens in de lak.
Als je primer gebruikt neem deze dan in de richting van de gekozen toplaag, Dus geen zwarte auto met witte primer, maar neem dan grijs of zwart als primer, dekt dan wat fijner

.
Ik zelf heb met de compressor gespoten op 1,5 tot 2,5 bar,
voor epoxy gebruikt ik standox 2k dus epoxy verharder met thinner van sikkens verdunt.
Voor de spuitplamuur dinitrol 2k ook wat aangedunt met thinner bij mij hoefde het niet zo dik er op namelijk.
Voor de primmer en toplaag gebruik ik sikkens 2k lak verdunt met thinner.
Voor de primer gebruik ik een satajet 3000 met 1,5 mm naald voor de filler een satajet 100 met 2mm naald
Groetjes Hans