View Single Post
Old 21-10-2008, 20:54
ZOAB's Avatar
ZOAB ZOAB is offline
Volksforum Aandeelhouder

Het was eindelijk zover... het blok wat ik afgelopen zomer had gekocht van Raf_construct, een onlangs gereviseerde 1.9TD (AAZ) motor, kon er eindelijk in..
Ik was woensdag al bij Frank/vwmk2driver geweest voor de bijbehorende gereviseerde versnellingsbak, maar daar ging even wat mis in zijn herinneringen
Gelukkig nu een goede deal gesloten waarbij ik tijdelijk een andere bak van hem mag lenen, totdat de mijne is gereviseerd. Binnenkort even langsbrengen.

Allereerst a big thank you voor Cavin/skitzo!
Echt super dat je me hebt willen helpen met de inbouw.

's morgens om 9.00 uur begonnen en wel wat kleine tegenslagen gehad:
- downpipe moest pasgemaakt worden maar dat schoot niet zo op als we hadden gewild.
- overzetten van alle losse onderdelen die niet op de nieuwe motor zaten, kostte wat meer tijd dan verwacht.

We hebben geen mega-ellende gehad met vastgeroeste bouten of afstellen, maar het duurde gewoon allemaal wat langer dan we hadden ingeschat..
Maar 16.15/30 liep de motor gelukkig. Leek even niet te willen starten, maar na het ontluchten van de injectoren ging het wel goed.
Ik was al blij dat de injectoren het nog deden, want ik had natuurlijk verdomd deze in de diesel te leggen :oops:

En Boaz, hoe rijd het nu? Nou dat zal ik jullie vertellen kinders als een rauw zonnetje D
1) De downpipe zit nog tegen de carosserie aan dus dat piept en rammelt nogal. Dat moet dus nog worden aangepast, dat kregen we niet in die korte tijd gedaan.
2) Die versnellingsbak (mk1 1.6 gti) is serieus megakort, had Frank/vwmk2driver al gezegd. Het is dus heel snel schakelen en dan kan je tot de 130 ofzo, maar dan draait ie heel veel toeren. Rijdt niet echt prettig op de snelweg, dus cruise-snelheid is nu 110km/u (op tomtom, dat is +/- 160 op de teller ).
Binnenkort dus mijn oude bak ter revisie langsbrengen bij Frank.
3) luchtinlaat zat niet bij het blok en die oude was niet over te zetten, dus heb luchtinlaattraject besteld. Nu even een kunststof buis met panty erop gezet en zandwegen mijden. Niet ideaal, laat staan de schoonheidsprijs, maar beter dan een open turbo he..
4) afdichtingskappen van de kieren blok/versnellingsbak (nog te bestellen).
5) carterontluchting komt tegelijk met de luchtinlaat.
Nu we het daar toch over hebben... is het beter de carterontluchting op te vangen (wel voor de verbranding uiteraard) of is die olie juist goed voor smering van de turbo?

Volgens mij was dat het wel even...
Foto's volgen van de week, want heb alles braaf op de PC gezet, maar je raad het al: die kan ineens geen draadloos netwerk meer maken. Heb er al vaker gezeik mee gehad..

hoi
Boaz

-= VW Caddy 1.9TD=- 1986
-= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975
Reply With Quote