View Single Post
  #27  
Old 14-10-2008, 20:49
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Fast Eef
maar dat komt dan toch niet door een verkeerd nok tandwiel?

lijkt me eerder verkeerd vliegwiel o.i.d



Je hebt in principe maar één merkteken nodig...dat is die van de nokkenas wiel...of je doet de truc met de stand van de nokken, dan heb je helemaal geen merktekens nodig

De andere merkpunten zijn leuk, als hulpmiddel maar niet noodzakelijk..

Zuiger van de cylinder 1 in BDP is voldoende (of die van 4 dat maar geen ruk uit, de stroomverdeler kun je altijd 180 graden draaien

Je kunt om het BDP van cylinder 1 bij benadering te bepalen ook de regel van 5 toepassen (net zoals het kleppenstellen gedaan wordt): als cylinder 1 op BDP staat moeten de kleppen van cyl 4 op tuimelen staan, dwz de uitlaatklep is net gesloten en de iinlaat moet net beginnen met openen

Zoek dan eens op je gemak naar merktekens op je vliegwiel en poelie, soms zijn ze door wat roest vorming of vervuiling slecht zichtbaar

Maar nogmaals: je heb ze eigenlijk helemaal niet nodig...

Maar even wat anders: staan de beide nokkenassen wel goed getimed tov elkaar?? dat kan namelijk ook voor leuke grappen zorgen
Reply With Quote