Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Nokken moeten niet op tuimelen staan maar alle 2 DICHT
Is het punt van ontsteken van de brandstof van de 1e cilinder
Sel je nl ook de ontsteking op af[vonk]
|
Zoals gezegd;
Nokken kunnen niet
dicht staan, kleppen staan open of dicht. Nokken tuimelen (in +uitlaat) op het moment dat de kleppen DICHT staan. Tuimelen; niet bedienen van de klep waar het nokje voor dient
Dat het allen 4-takt motoren zijn; tsja, dat is nog eens een dooddoener..
Zo dacht ik er ook over, had laatst de ontsteking 180 graden verdraaid gemonteerd. Qua 4-takt leer;
ontsteking op BDP van eerste cilinder, met nokken op tuimelen.
Auto liep wel, maar doordat de ontsteking 180graden eerder ontstak dan de ECU verwachtte, liep het blok wel zwaar beroerd.
Dus zo simpel als jij het stelt, gaat niet altijd op.
Ik ben het met WOB8v eens; er gaat iets niet goed in je timing, zoek dat uit, los dat op en je hebt ws. een goed lopende motor
*(met nadruk op
waarschijnlijk)*
@WOB8V, dat bedoelde ik; ik ben het niet met je oneens, ik geloof heus dat jij in jouw geval gelijk hebt/had, maar dat hoeft niet te betekenen dat dat bij alle slecht lopende 16v's het geval is
