View Single Post
  #26  
Old 14-10-2008, 18:51
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Nokken moeten niet op tuimelen staan maar alle 2 DICHT
Is het punt van ontsteken van de brandstof van de 1e cilinder
Sel je nl ook de ontsteking op af[vonk]


Zoals gezegd;

Nokken kunnen niet dicht staan, kleppen staan open of dicht. Nokken tuimelen (in +uitlaat) op het moment dat de kleppen DICHT staan. Tuimelen; niet bedienen van de klep waar het nokje voor dient

Dat het allen 4-takt motoren zijn; tsja, dat is nog eens een dooddoener..
Zo dacht ik er ook over, had laatst de ontsteking 180 graden verdraaid gemonteerd. Qua 4-takt leer;
ontsteking op BDP van eerste cilinder, met nokken op tuimelen.

Auto liep wel, maar doordat de ontsteking 180graden eerder ontstak dan de ECU verwachtte, liep het blok wel zwaar beroerd.

Dus zo simpel als jij het stelt, gaat niet altijd op.

Ik ben het met WOB8v eens; er gaat iets niet goed in je timing, zoek dat uit, los dat op en je hebt ws. een goed lopende motor
*(met nadruk op waarschijnlijk)*

@WOB8V, dat bedoelde ik; ik ben het niet met je oneens, ik geloof heus dat jij in jouw geval gelijk hebt/had, maar dat hoeft niet te betekenen dat dat bij alle slecht lopende 16v's het geval is
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote