08-10-2008, 14:12
|
Forum Newbee
|
|
|
|
sorry alweer paar dagen weg geweest. en nu ben ik ook paar dagen weg, maar kzit bij vriendin en ik heb de auto hier met de buurman besproken. die kennis had inderdaad de namen van die riemen door elkaar gegooit. het is de vsnaar die ik volgens hem moest vervangen en het is ook een vsnaar die ik al gekocht had.
maar goed.. de auto maakte inmiddels al meer en meer lawaai. en hij draaide een dop open en zei...er zit geen stuurbekrachtigingsolie in...
weet ik veel dat ik ook nog op de stuurbekrachtigingsolie moet letten.. ik vul water en motorolie bij en antivries voor de winter...
afijn.. ik op zoek naar stuurbekrachtigingsolie. en ik kom via karwei en een garage met oldtimers uit bij een bedrijf dat mijn golf gelijk op de brug zet om te zien hoe en waar het lekt.
want zegt die jongen als het alleen een slangetje is wat misschien lekt dan is het dichtte maken ofzoiets.
maar nee, t lekte langs de as dus het was de stuurbekrachtigingspomp die lekte. helaas.
nieuw aan te schaffen 155, euro (kheb volkswagen 3...sorry dat ik in vw 1 forum zit..)
laten vervangen kost 275 euro in totaal.
voorlopig heb ik er olie in laten gooien. groene.
12, 50.
wat ik mij nu afvraag..
wordt de auto om deze lekkage afgekeurd. kmoet november.
zo nee.. heeft het dusdanig nut om de pomp te vervangen, of is regelmatig olie er in mikken een evenrediger oplossing voor zo'n oude auto.
de vsnaar stond redelijk op spanning zei hij. toch blijft de snaar, ondanks de olie dat 'zwiepende'geluid maken. ik hoor het met name als ik start of als ik afgeremd heb/koppeling in... maar t kan zijn dat ik het met het rijden niet boven de motor uit hoor.
daarbij constateerde hij dat de versnellingsbak lekte. ook daar kon ik het best regelmatig zelf olie in gooien. want ook dat was iets wat niet te repareren viel. ik moest m dan zelf 'op peil' zetten en regelmatig vullen. (met een rietje ofzo...want da's niet dat je er met een gieter langs kan ofzo...)
met een pomp van de sloop vermoedde die garage dat ik kans had nog een lekke pomp te kopen..
is die kans groot.
nou.. heel veel info dus..zeker voor mij.. maar ik vraag me toch wel af, wat nu jullie reply hierop is... jullie als kenners...
kben benieuwd...
|