View Single Post
Old 25-09-2008, 10:08
Rene EFE's Avatar
Rene EFE Rene EFE is offline
Forum Regular

Zeau; even een update

@ Arjen; nee, de wielen blijven wonderlijk schoon 'T valt me mee dat ze altijd zijn blijven zitten. Ik was in het begin een beetje nerveus dat ze eraf zouden lopen zoals wieldoppen in The A-team dat doen, maar, niets aan de hand

Toen ik de Golf kreeg, was al vrij snel duidelijk dat, wanneer de dyamo zou overlijden, ik met een probleem zou zitten. De V-snaar gilde nogal, dus toen ik een poging waagde om de boel te spannen zoals het hoort (losdraaien, verstellen, vastzetten) werd duidelijk dat de inbus waarmee ie in het blok zit volledig fucked was. De snaar met een breekijzer op spanning gezet, en verder niet meer over nagedacht. Iedere keer als ik de auto startte, moest ie eerst een x boven de 3000 toeren komen voordat de elektra ging werken, radio, verlichting, the works. Beetje raar, maar zo werkte de auto nou eenmaal. Op een gegeven moment werd dit 3500 toeren, later 4000, en zo verder. Tot op een dag 't niet meer ging en ik door moet trappen tot de toerenbegrenzer (als die er al is?) Niet fijn, zeker niet als je je vriendinnetje 's nachts moet wegbrengen. De verlichting zat nu via de accu en die werd natuurlijk ook niet bijgeladen. Het zicht werd dus snel minder, totdat 't gewoon uit ging

M'n pa uit z'n nest gebeld om me op te pikken en de volgende dag terug met Arne om te kijken wat we moesten gaan doen. Een klein duwtje en hij liep alweer (carburateur, jeej ) Maja, nou moest ik wel een nieuwe dynamo, hoe ging ik dat nou 's oplossen?

De hele distributie-kap er maar afgesloopt om te kijken of er een manier was om de dwarse inbus eruit te krijgen. Branders, beitels, bloed zweet en tranen en NOG zat ie vast. Last resort; heel de dynamo eraf hakken

Tis maar een blokkie aluminium en een magneet, dus dat ging redelijk. Toen ik eindelijk zover was dat ik bij de ophanging was, heb ik daar de slijptol in gezet en, Presto, de boel kwam los. Bij de lokale elektro-boer een nieuwe gehaald en na een uurtje werkte alles als nooit te voren, afgezien van een plotselinge hilarische olie-lekkage onder het kleppendeksel

'T spoot er letterlijk uit. Wtf, hoe kon dat nou weer? Na wat trouble-shooten bleek dat de carterontluchting dicht te zitten. 'T slangetje was helemaal verteerd en de druk kon daar dus het blok niet meer uit. Na wat rondbellen kon niemand het gewenste stukje slang leveren dus toen ben ik zelf maar weer aan het hobbiën gegaan. Uiteindelijk een tuinslang van een meter erop ge-fabriekt en de olie bleef binnen (sorry, geen pics)

En dan nu dit :

De auto die ik afgelopen winter gekocht heb "om de winter door te komen" heeft er met mij inmiddels meer dan 27000km op zitten en is nu zowaar nog door de keuring heen ook Wiellagertje linksachter, dat was bekend, wat kleine dingetjes, én een kapotte stoel. Van de week ff snel op en neer geweest naar Fabbi. Die had voor nix een interieur staan. Ik had alleen de bestuurdes-stoel nodig, maja, de rest flikker ik wel weg

Onderweg kwam het ineens in me op dat; de stoel die in de Golf zit, is in hoogte verstelbaar. De stoel die ik net gekocht had, niet. Ja, fuk. Ik wil natuurlijk wel de luxe houden die ik heb Dus, na overleg met de garagehouder heeft ie van 2 stoelen 1 gemaakt. Dat kon ik ook zelf ja, maar ik ben lui Ik denk dat de Golf nog wel een jaartje meegaat

En dan nog 2 pics van een roadtrip Eindhoven;

Gewoon omdat ze tof zijn

Quote:
Originally Posted by breadfan83
En elke gesloopte Honda is een goede Honda.
Reply With Quote