Hallo allemaal zal me even voorstellen mijn naam is ralf en kom uit groningen en ben 23 jaar.
Ik kijk al een lange tijd op deze site maar heb me nooit aangemeld maar wel vol aandacht gelezen

.
Ik rij al vanaf me 18 vw en zou ook wel eens een project willen en dacht hierbij aan een 1.8 kr turbo.
Ik las dat het vrij makkelijk was en vrij goedkoop om te bouwen,aangezien ik nu eigenhuis heb moet ik er dus wel een beetje rekening houden met de kosten

.
Nu de wintermaanden niet zo ver meer verwijderd zijn wou ik eerst de motor willen opbouwen, ik heb niet zo heel verstand van turbomotoren dus alle hulp is welkom.
Ik heb al het een en ander bij elkaar gezameld zoals:
- s2 drijfstangen
- s2 zuigers
- turbospruitstuk
- t04e turbo
- kr motor compleet met bak
- alle nieuwe pakkingen
- eigenlijk alle nieuwe onderdelen voor het blok
- ook nog een verdikkingsplaat om compressie te verlagen maar die gebruik ik niet.
Ik probeer zoveel mogelijk nieuwe onderdelen te gebruiken ik heb een kennis bij een revisiebedrijf werken en kan daar alles naar wens laten doen

.
De bedoeling is om dit blok ik een golf 1 rabbit te bouwen vandaar mijn naam.
Ik moet nog effe uitzoeken hoe ik foto's moet posten zodra ik dat door heb zullen de foto's volgen.
Nou heb ik een paar vragen waar ik dus niks van weet, suggesties en tips zijn van hartelijk welkom.
- moet ik speciale bewerking aan mijn cilinderkop uitvoeren of is revisie genoeg?
- carterontluchting of iets over crossflow weet niet presies wat dat is.
- onderblok. las een 1h onderblok van welke auto is dat? of kan ik me kr onderblok gebruiken? (weet zo niet of dat allemaal past zeg maar).
- diesel bak of 16v bak die van de diesel schijnt sterker te zijn?
Ik heb vast nog wel een paar dingen vergeten maar kom ik wel op tijdens het bouwen

.
Het is een heel verhaal en hoop dat jullie nog wakker zijn en me kunnen helpen, ik zelf heb geen 2 linkerhanden dus zal vast wel goed komen.
met vriendlijke groeten ralf.