Quote:
Originally Posted by Erik
Mooi! Heb je dit met een compressor gespoten?
Ben benieuwd naar de manier van uitpoetsen wat je hierboven beschrijft. Het ziet er heel strak uit.
|
Het is inderdaad gespoten met een compressor , net zoals ik ook op het werk doe met spuiten .
Zoals je op de foto kunt zien heb ik de het te spuiten deel gespoten tussen de lijnen van de carrosserie .
En als je dan het deel spuit tot de knik,en dit met een soort van omgevouwen tape randje afplakt ,dan krijg je geen scherpe rand .
En dan meteen na het spuiten het omgevouwen taperandje verwijderd ,dan vloeit de lak nog ietsje na in het randje ,en is er nagenoeg geen napoetsen meer nodig !
Dit foefje word zeer veel gebruikt in de autoschadeherstel .
In principe durf ik zelfs wel halverwege op een paneel uit te spuiten ,er is namelijk een hele goede uitspuitverdunning te krijgen ,als je dit dan machinaal uitpoetst word het ook 100 procent netjes ,alleen is er op de lange duur een kans dat je er een randaftekening in kan krijgen (vooral met mensen die nooit weer auto poetsen ) daarom spuit ik altijd van rand tot rand ,dan heb je daar nooit last van !
En wat de kleur betreft ,ik heb eerst aantal kleurstalen gespoten ,alvorens ik de juiste tint heb gevonden bij de auto .
Maar de kleur is 100 procent nu !
L.a. deur is namelijk ook de onderzijde tot onder de kruk gespoten ,net in zo'n randje .

en natuurlijk de strakke cleane achterkant (en ,ja de trekhaak blijft ,die word regelmatig nog gebruikt !)
Met natuurijk de goedkeuring van de oudste zoon ,die was ook weer erg tevreden met 'moeder's' auto