View Single Post
Old 04-09-2008, 14:40
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by Stijn
'niet kunnen' ligt naast 'niet willen' op het kerkhof. Onzin.

Laatst nog geweest, ja je hoort van ons, pff wat een kutorganisatie..

Quote:
Originally Posted by Stijn
De situatie die jij schetst voor wat betreft overvolle vliegvelden zonder plaats is ongelooflijk scherp, want dat is nou precies wat er al zo'n 15 jaar aan de hand is in de luchtvaart! Vliegtuig 'bewegingen' worden uiterst exact gepland en gereguleerd omdat er op plaats van vertrek, onderweg in het luchtruim en op plaats van bestemming grote ondercapaciteit is. 'Slotjes' noemen wij dat, je hoort het vast nog een keer als je op je stoel zit en op vakantie denkt te gaan.
Zo valt die hele luchtvaart puzzle in elkaar, en ik denk dat het een kwestie van tijd is totdat dat ook bij wegtransport gaat gebeuren want er is duidelijk een ondercapaciteit op het wegen- en parkeernet.

Het luchtnet (heet dat zo?) wordt uitermate goed gemonitort door dure organisaties, omdat fouten maken geen optie is, vliegvelden hebben strakke planningen en alles word goed geregeld. (moet ook wel)

Dit kun je toch niet vergelijken met het wegennet waar alles maar kriskras door elkaar loopt, "tussenlandingen" worden gepland a.d.h.v. hoe de gehaktballen daar zijn, en waar de planning bij het kleinste probleem alweer in de war loopt. In de lucht heb je geen files, geen vakantiegangers met caravans, geen bejaarden, geen Broodfans die de vluchtstrook blokkeren, geen luchtkoelers die menen met 70km/h op de rechterrijbaan alles op schijnen te moeten houden, geen aso golf 2 gti rijders die menen dat het hele wegennet 1 grote racebaan is, etc. (nee niks over audi 50's die staan braaf in de garage )

Wil je dit oplossen, zul je sowieso de andere factoren moeten verminderen, daarbij alles strak door andere organen moeten laten monitoren, ik denk dat dit simpelweg gewoon niet mogenlijk is, en grotere parkeerplaatsen en meer wegen is ook maar weer een tijdelijke oplossing..

versus

Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote