View Single Post
  #198  
Old 04-09-2008, 13:15
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Quote:
Originally Posted by Alberto
Ik sta met een vracht auto vol mercedes (of wat dan ook) voor een volle parking ,wat te doen ?
Dan kan ik mijn baas wel gaan bellen , met de vraag dat hij het ff wil op lossen .
Maar ik denk dan wel weet wat ie zegt ......rij maar door ....
En dan kan ik wel zeggen dat doe ik niet.....zegt ie ....dan niet ....
Dan kan ik wel blijven staan, maar dan krijg ik ook weer een bekeuring dat ik op de vluchtstrook sta die ik zelf moet betaalen
(wat ik niet doe) +dat ik geen rust krijg , want het verkeer gaat wel door .
Op 1,5 meter afstand van mijn oor ...
En als ik door rij , krijg ik een bekeuring dat ik ( mischien ) te lang gereden heb .
Tja wat te doen ??????


Wat er op de trailer staat doet er toch niet echt toe? Het gaat mij niet zozeer om de waarde die op de trailer staat maar om de veiligheid van de chauffeur en de andere weggebruikers. En nogmaals je baas moet het inderdaad oplossen en doorrijden is geen optie. Dus als hij na 9,5 uur een telefoontje van jou krijgt dat het waarschijnlijk niet gaat lukken qua uren heeft hij 1,5 uur om wat te bedenken. Lijkt mij dat er altijd wel een parkeerplaats is op 1,5 uur rijden. Ligt ie niet voor je dan misschien wel een uur achter je. Als de chauffeur bij elke overtreding van de rijtijdenwet 100% zeker gepakt werd en de werkgever daarbij beboet werd met 15.000 euro per keer durf ik te wedden dat de werkgevers ineens wel een oplossing kunnen vinden. Maar zolang het probleem af te schuiven is op de chauffeurs zullen ze het zeker niet laten.

Quote:
Originally Posted by Berserker
Daarbij zit er een groot verschil in of je chauffeur bent, of piloot, piloot heeft 1 van de duurste opleidingen chauffeur totaal niet, dus sowieso sta je dan al in een andere machtspositie. (ok de vraag naar chauffeurs is ook gigantisch)


Het gaat lang niet alleen om de opleiding. Het gaat er vooral om hoe goed je je als beroepsgroep kunt organiseren en in staat bent één front te vormen tegen de baas/overheid. Toen de dieselaccijnzen omhoog gingen wisten de truckers de boel ook dusdanig onder druk te zetten dat dat uiteindelijk (grotendeels) gecompenseerd wordt. Ik denk dat als de truckers echt verandering willen het een kwestie is van met een aantal trucks alle grensovergangen op de snelweg in Nederland dichtzetten en je hebt de aandacht van heel Europa.


Wat die plaatjes van dikke truck betreft liever een nieuw topic starten.
Reply With Quote