View Single Post
  #183  
Old 02-09-2008, 12:30
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Slottijden van de verkeersleiding, missende passagiers, kapotte vliegtuigen, mensen die onderweg dood gaan of een hartaanval krijgen. Ook mijn dag duurt regelmatig langer.

Voorbeeldje bij Stijn z'n baas. Een tijd lang werd er een vlucht geplanned die precies kon binnen de rijtijdenwet in theorie. Er is een wettelijk 1,5 uur planning marge. Uiteindelijk ging het dus een keer fout en hebben ze omdat ze het op 10 minuten niet zouden halen de kist op een ander eiland neer gezet. Moest er dus met een privejet bemanning worden ingevlogen uit een ander land. Kosten wss 40.000 euro. Baas zijn eigen schuld. Als je alles precies volgens de max planned krijg je vanzelf een keer de deksel op je neus.

Jullie baas schuift het probleem af naar jullie en jullie pikken het gewoon. En als jullie zelf vinden dat jullie te weinig mogen rijden op een dag moet daar door de vakbond onderzoek naar worden gedaan hoe dat veranderd kan worden. Tot de tijd dat het is veranderd houdt na 10 uur rijden de dag op net zoals een rit ophoudt als er geen diesel meer in de tank zit.

Ik denk dat uiteindelijk jullie van parkeerplaats naar parkeerplaats gaan rijden. Het vrije gevoel van het trucken zal dan weg zijn. Net als in mijn vak. Vroeger naar een warm oort vliegen, minimaal 2 dagen op het strand liggen en dan een keertje terug. Nu meestel 10 uur vliegen, 20 uur het hotel in en dan gelijk weer 10 uur terug. Dat Peter Stuyvesant gevoel is bij ons ook al een tijdje weg. Het moet allemaal economischer in deze tijden. Maar er is een grens en die gaat over veligheid. En het is aan ons als werknemer om die te respecteren en het van de daken te schreeuwen als we onder druk worden gezet deze te overschrijden.

400 hotelkamers zoeken niet te doen? Wat denk je dat de KLM doet als er een B747 stuk gaat ergens? Juist voor 400 passagiers onderdak regelen. Doet de direkteur ook niet zelf maar daar zijn mensen voor in dienst. Allemaal onderdeel van de kiloprijs.

Alberto, volgens mij moeten we er maar een keer tijdens een biertje over lullen. Wel even van tevoren afspreken dat we niet gaan slaan





Quote:
Originally Posted by Alberto
Zie het ook zeker niet als af zeiken
laat ik dat voor op stellen


Maar meer als iemand die geen flauw idee heeft hoe het werkt
dat geeft deze zin al aan


Hoe moet ik nu weten of er plek is of niet een uur verder op ?
dat kan toch niet ? En met 8 uur rijtijd al beginnen met zoeken
gaat mij toch wat te ver ...Er kan wel plek zijn 1,5 uur verder ...toch ?
Hoe moet ik het zien ...leg mij dat eens uit ?

En mijn baas die een hotel moet zoeken ?
Heeft hij een dag taak aan dan ....we rijden met bijna 400 auto transporters
en nog 200 trekkers / trailers door europa .....

Dit is nu het punt , jij weet presies waar je uit hangt aan het eind van de dag
Op de weg weet je dat ongeveer , luxe auto met caravan over dwars op de A99 en je dag is naar de klooten
Heb je in de lucht geen last van

ieder zijn vak ....
Reply With Quote