Quote:
Originally Posted by Sander
Ook in onze sector staan de kg-prijzen onder druk door de "oneerlijke concurrentie" uit het buitenland. Alleen al de salariskosten van een club als Ryanair zijn veel lager omdat de inkomstenbelasting in Ierland veel gunstiger is. Maar de dag dat ik van de startbaan af ga terwijl ik een minuut over de WRR heen ben haal ik wereldwijd het nieuws en kom ik nooit meer ergens aan de bak.
Dat er te weinig rustplaatsen zijn langs de snelweg mag geen reden zijn om over de WRR heen te gaan. Dan moet de baas maar een andere plek zoeken waar jullie kunnen rusten. Of de werkdag een uurtje korter plannen zodat er meer marge is om een slaapplek te zoeken. Wel lijkt het me dat het de taak van Eurlings is om daar heel snel wat aan te doen. Die dieselverhoging hebben jullie ook gecompenseerd gekregen dus een paar parkeerplaatsen afdwingen is dan peanuts
Dat die WRR van jullie geen garantie is voor een uitgeruste chauffeur geloof ik meteen. Ben alleen van mening dat hem overtreden niet beter maakt.
|
Meen je nu wat je schrijft of heb je de gek er mee

?
Voorbeeld : Ik reed met vracht Mercedes van Bremen naar Born ( is 5 en half uur ongeveer )
Ik had nog 4,5 uur rij tijd over in Bremen.
Dus plan was rond Marl te blijven staan . ( had ik dus meer dan een uur over want tot Marl is 3,5 uur )
Daar aan gekomen , parking vol
Volgende parking (Bij Gladbeck ) ook vol , volgende stonden ze al op de vlucht strook , dus ook door ( onder tussen zat ik dus al bij Duisburg )
Van Duisburg naar de grens heb je 1 parking , juist VOL .
Op de grens van Venlo ....vol

......
Ik ben toen naar Born toe gereden , (een dik uur over mijn tijd heen )...en zelfs in Born kon ik hem maar net kwijt .
Wat moet ik in dit soort gevallen doen , denk jij ?
Kan mijn werk gever hier wat aan doen ....NEE
Kan ik er wat aan doen ...NEE ( want ik moet het van mijn over uren hebben Dus ik probeer zo veel mogelijk uit die rijtijden wet te halen )
Kan een minister er wat aan doen ? ....NEE .. (parking is nooit groot genoeg )
wat jij zegt is het zelfde als , als ik zeg : een piloot moet om de 4,5 uur
zijn vliegtuig 45 minuten aan de kant zetten om te rusten
en een dag mag niet langer duren dan 10 vlieg uuren
op papier makkie
in de praktijk onmogelijk ...