View Single Post
  #2  
Old 16-08-2008, 16:23
Bongo! Bongo! is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 80
Default

andere boostpin erin zetten, kun je op Ebay kopen in Duitsland voor € 60,-. Je kunt vanaf de turbo een 60mm uitlaatlijn monteren zodat hij wat eerder koppel heeft en verder zijn toeren in wat meer vermogen heeft. De pomp zelf kun je qua timing nog afstellen zeg tussen de 0,95 en de 1 mm net na gelang de motor goed blijft lopen.

Ga je hiermee spelen i.c.m. de turbo druk e.d. dan raad ik je een exta olie koeler aan want de boel gaat wel wat warmer worden.

Als je al deze zaken goed op een rij hebt kun je ongeveer 110 Pk eruit sleutelen.

Er zijn nog extremere vermogenswinsten te halen maar dan moet je een andere plunjer monteren en de zogenaamde "diesel begrenzing gaan wijzigen, hierdoor verander je het toerental waarbij de diesel inspuit wordt verminderd en uiteindelijk wordt geknepen. Hierdoor kun je toerentallen bereiken tot ongeveer 6000 tpm waarbij de vermogenscurve blijft doorlopen, let wel dit zijn wijzigingen die heel extreem kunnen zijn en het betrouwbare er wel uit halen zeg maar.

Het is maar net wat je wilt, er zijn een hoop mensen met kennis over de boschpompen her en der dus dat zal niet zo moeilijk zijn, heb begrepen dat DA-BRT een kenner is.

M.v.g.

Arnauld
Reply With Quote