View Single Post
  #2  
Old 12-08-2008, 23:02
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

Kijk je schakelmechaniek even na op spelingen enzo.. je hebt kans dat het een heel simpel dingetje is die je vergeet..

eventueel uitleg over synchromesh:


Het probleembij schakelen is het verschil in toerental van de te koppelen as en tandwiel.
Om het koppelen soepel en zonder kraken te laten verlopen, moeten de toerentallen van de as en het te koppelen tandwiel gelijk zijn. Daarom wordt een syncroniseer inrichting in je bak gemonteerd.

Een syncromeshring is gemaakt van brons, het conische vlak van de ring is geribbeld. De toppen van de ribbels zijn scherp. Door die scherpe "punten" glijd de ring gemakkelijker door de olielaag die het tandwiel moet verbinden met de as. (syncroniseer inrichting) Maar de scherpe punten slijten natuurlijk.

Dat is wat jij waarschijnlijk hebt. Krakend schakelen kan een van de gevolgen zijn.
Reply With Quote