View Single Post
Old 18-07-2008, 22:50
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
idd als die er net tussen zit
waarom dan vervangen

ik ging er beetje van uit dat de kleppendeksel pakking even oud was als de motor zelf

en dan is de kans op lekken bij 1 van de boegies heel groot

Zeer zeker, vond t altijd ook een beetje een vreemde pakking constructie bij dit soort blokken maar precies dat zag er inderdaad ook niet fris uit toen ik 'm kocht, net bougies in een oliebad, sterker nog, de verkoper "wist" dat het zo hoorde... duh.. De pakking is toen direct al door mij vervangen en later dus opnieuw (toen zat er ruim 15000km tussen en vond ik 'm vrij hard en te stug voor hermontage). Mocht dat nu ook zijn dan komt er ook meteen een nieuwe in want later alles opnieuw wil je inderdaad niet zoals William ook al zei.

Quote:
pakking tussen de inlaatbuisen kan cker herbruikt worden
zorg er voor dat je hem goed vast zet met de vloeibare pakking
dat die er goed tussen zit
dan alles beetje voor beetje aan draaien

yep, dat soort verbindingen pak ik ook altijd kruislings qua vastzetten, mooi gelijkmatig aandraaien. Maar er moet ook niet te veel vloeibaar tussen nodig zijn want dan pak ik liever een nieuwe pakking. Maar ik check ze eerst even en kan zonodig bij twijfel zo even naar de dealer lopen voor nieuwe.

Quote:
en als alles gemonteerd is
stationair laten lopen remreiniger erover
en kijken wat de motor doet

Inderdaad, even een check op vacuum lekjes. Maar kan haast niet slechter worden als nu

Er komt nu een hoop getik vandaan en onregelmatig (eerder rauw) lopen. Beetje alsof een ontsteking net niet helemaal goed staat gesteld maar die staat prima en is ook allemaal (verdeler, kabels, bougies) nieuw.
Omdat hij nu ook wat minder fel is en wel mooi loopt en reageert zodra het tikken even weg is denk ik zelf dat het "rauwe lopen" e.d. door die defecte stoter(s) komt dus als het goed is loopt ie straks weer net zo mooi strak en fel als voorheen.

'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote