View Single Post
Old 04-07-2008, 10:31
3wheel 3wheel is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Wolgast
Heb idd ook isolatie aan de binnenkant van de motorkap zitten (standaard bij een diesel??)
Heb van de week de auto weggebracht voor een nieuwe koppeling en daarbij is ook een krukas pakking vervangen wegens olie lekkage...

En ik geloof dat ie ook het een en ander opnieuw heeft vastgedraaid en nagelopen. Want de auto is een stuk(je) stiller geworden....Had eerst gedacht dat het aan mij lag, maar de rest die er mee rijdt zei hetzelfde.

@ 3Wheel: Je zou om et windgeruis terug te dringen je deurrubbers kunnen opvullen met elektr.draad. Klinkt vreemd maar werkt echt goed.
Gewoon een rol draad halen (2,0mm) en een klein sneetje in je deurrubber make om het draad doorheen te leiden. Dan moet je de draad met goed wat afwasmiddel insmeren (voor een betere geleiding) en er dan door je rubber voeren. Zodat je rubbers wat dikker worden en stugger, waardoor ze beter afsluiten en het windgeruis minder wordt.
Daarna kan je het beste ook even je portieren opnieuw af -laten- stellen. Dat scheelt echt een heel stuk!

Morgen ga ik weer naar NL (750km) en zal eens opletten waar de ''klankkasten'' zitten in mijn auto...

hmmm, hoeveel draad? 1 winding per rubber of 2 (3)....... kan ik best wel proberen verder; volgens mij heb ik op zolder nog een paar dozen instalatie-draad liggen
en verder een domme vraag van een motorrijder (deuren wat zijn dat??) wat kun je afstellen aan de deuren dan??????

er is trouwens een klacht bij gekomen; volgens mijn vrouw maken de vans extreem veel lawaai als ze aan slaan (was mij niks aan op gevallen, is tenslotte mijn eerste auto ooit) maar volgens haar is het niet normaal (ze vergelijkt met de toyota camry van haar pa; is de zelfde leeftijd en heeft ook airco is haar redenering................)
iemand meer ervaring met geluiden van de vans?
Reply With Quote