30-06-2008, 18:45
|
Forum Regular
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Wolgast
Heb even een vraag...
Ik rij vrij veel lange afstanden met mijn Golf GTD met AAZ motor (1500 km p. week) Nu gaat me het geluid van de motor bij deze afstanden wat storen..
Rij gemiddeld tussen de 135 en 155 km/h (autobahn), zou nu graag mijn auto stiller willen hebben.
Heb de deuren opnieuw af laten hangen en de deurrubbers opgevuld met elektr. draad. Dat was al eens stap in de goede richting om het windgeruis minder te krijgen.
Nu heb ik ergens gelezen hier op het forum (kan het niet meer vinden) dat er matten te koop zijn die het geluid dempen.
Klopt dat? en waar zijn ze eventueel te krijgen?
En waar/hoe moet je ze precies aanbrengen?
Dennis
|
zit zelf met een vergelijkbaar probleem; maar dan bij een variant, daar wil ik eigelijk een keer van kijken of de dakrails er een beetje simpel vanaf kunnen.
maar daar heb jij uiteraard niets aan.
verder zit ik te denken over geluidsdempende matten onder de achterbank; dat is bij de variant een lege stalen bak waarvan ik het idee heb dattie nogal wat resonantie veroorzaakt; mischien is dat bij een reguliere golf zoals jij hebt wel vergelijkbaar met mijn variant?
De matten die ik in het verleden voor geluidsdemping gebruikt heb kwamen uit de binnenvaart (machine-kamer isolatie) en heb ik bij een bunker-station/binnenvaart groothandel gehaald (weet alleen niet of je daar als particulier terecht kunt) maar daarbuiten hebben de meeste bouwmarkten tegenwoordig ook een redelijk assortiment aan geluidsdempende materialen voor vloer, wand en plafond isolatie; mischien dat je daar iets aan hebt om de holle ruimtes op te vullen en/of de resonantie te verminderen.
groet
Steven
|