View Single Post
  #111  
Old 26-06-2008, 21:24
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ik heb thuis 2 spuiten,

1 met een nozzle van 1.5 ik heb de compressor gewoon op elke wille keurige druk, en regel de druk en de lucht vanuit de spuit met een draai knop vlak bij de nippel.

de andere spuit is 1 met een nozzle van 1,3
ook deze regel ik de druk weer af op de spuit.

de 1.5 gebruik ik voor 2k epoxy primer en de 1,3 voor de lak.

ik denk dat je heel veel info op kan gaan zoeken en heel veel boeken gaan lezen, maar ik denk uit eindelijk dat je veel beter gewoon kunt gaan oefenen.

maak je lak laag uit verschillende en meerdere lagen en niet in 1 keer een grote laag.
mijn ervaring is dat je met de verf spuit veel minder snel zakkers spuit als met een spuitbus het voordeel van de verf spuit is ook, dat als je geen verf spuit bijvoorbeeld aan het einde van een baan dat je even goed lucht blijft blazen, met deze lucht blaas je de lak al licht een beetje droger.
Reply With Quote