
24-06-2008, 22:18
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
|
|
Tussen de gasklep en de inlaatkleppen moet minimaal de cilinderinhoud aanwezig zijn. Dus per kanaal 0,25*de cilinderinhoud.
De lengte van je inlaatkanaal is inderdaad van invloed op de prestaties, maar korter als het minimale aantal CC moet je dus niet gaan.
En waarom heeft de lengte van je inlaatkanalen invloed op je prestaties, dat heeft alles te maken met je drukpulsen. De lucht gaat namelijk heen en weer lopen van gasklep naar de kleppen en weer terug. Als bij een hoog toerental de lucht juist richting gasklep gaat is dit een averechts effect. Als de puls bij een dat hoge toerental juist wel de verbrandingskamer in loopt dan krijg je een soort van mini-drukvulling.
Dus het is niet wat je wilt.
Ook de kelken hebben hierop invloed, maar daar had MipMip het al over 
|