View Single Post
Old 23-06-2008, 18:07
koerspiloot's Avatar
koerspiloot koerspiloot is offline
VW Enthousiast

EINDELIJK es goe nieuws!!!!!!!!!!

Twas zaterdag busdag... Ik moest nu da schokkend probleem ooit es opgelost krijgen. Extra vroeg opgestaan , vol goeie moed.

Vrijdag had ik al mijn voorzorgen genomen en een vliegwiel van 200mm, koppelingsplaat & drukgroep van 200mm, nieuwe butéé, silentblocs, gaine en gazekabel gekocht.... Weer een leuke afrekening, maar soit..

Zaterdag dan vroeg aan begonnen en nadat ik de motor uitgehaald had, zag ik al het probleem.
1 van de 6 bouten waarmee de drukgroep op het vliegwiel gebout zit, was afgebroken. Er zaten namelijk maar 5 van de 6 versterkte bouten in, en die ene gewone is wel afgekraakt zeker... Man man man. Het was duidelijk zichtbaar dat die tegensleepring niet vlak liep met het vliegwiel, dus kon die nie overal gelijktijdig druk oefenen op die koppelingsplaat, waardoor ze zowiezo schokt hé.

Ik dus gelukkig dat het "maar" dat was, en dat ik niet de hele versnellingsbak er moest uithalen...
Ik heb nu feitelijk wel een vliegwiel,koppelingsplaat en drukgroep nieuw over, want die moest ik eigenlijk niet vervangen(alhoewel ik het wel gedaan heb)... Het kon evengoe opgelost zijn met het ronde bedrag van 0 euro :roll:

Anyway, dan maar de volledige taak gedaan en alles vervangen.
butéé en silentblocs

vliegwiel en koppeling

Daarna was het toch tijd om verder te doen met de laswerken. Er moest ng 1 stuk ingelast worden en dat moest gebeuren als motor en tank eruit waren, want was anders iet teveel ontploffingsgevaar é!!! 1 lasbol op een benzineleiding... mag er nie aan denken!

De uitsparing die op niets trok is eruit geslepen:

Het donorstuk werd al ingepunt, de afwerking moet ng volgen, want ik moest dit allemaal in 1 grote namiddag doen... gene tijd meer dus

maar tzit er qua pasvorm goe in

Voila, dan was het tijd om de motor er weer in te steken en met een bangerhart af te wachten tot ik weer de ontkoppelingspedaal loste
en jawel

niet te geloven!!!! Mijn bus rijdt zonder schokken of blazen of toeten of weet ik veel! Ze schakelt en rijdt echt goed

Deze avond ook ng een testrit gedaan, geen problemen gehad

Gisterne wel even miserie door een platte slechte batterij, maar is nu opgelost

Ik ben een gelukkig man :retropilot:

Oh ja, was ik het even vergeten: vorige week ben ik ook begonnen met de lange flank strak te zetten. Dit schiet goe op, ik ben er bijna

Even een sfeerpic:

de ene kant staat bijna klaar om in de blauwe epoxyprimer te zetten. Daarna volgt de andere korte kant, en het dak en de achterhoeken. Dan staat alles klaar om es een meetingske mee te pikken. Weeeee o weeeee, wat verlang ik!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reply With Quote