View Single Post
Old 22-06-2008, 17:35
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic

hmm... ik zag dat in m'n draadje hier m'n oude mk2 nog als laatste stond. Tijd om even te updaten dus

De oude moest weg (schreef ik elders al) en ik heb in december 2006 m'n huidige daily een '88 GTI 16V (KR) gekocht.
Er moest wel t nodige aan gebeuren en ik heb er hier en daar in draadjes wel eens wat foto's van neergezet maar zal t hier even samenvatten

Er liggen wielen onder van 17inch met 205/40 ZR P7000 (Pirelli). Kleeft lekker maar nadeel is uiteraard wel dat ik niet echt veel omlaag kan met deze wielen.
Nou heb ik de wielen hier onder van die witte ook nog dus ik kan altijd nog eens kijken hoe dat rijdt en dan eens verder zien.

Maar mijn daily ziet er dus zo uit met de huidige wielen:

Verder is er na aanschaf al het nodige veranderd. De bak is volledig gereviseerd (incl. bouten ipv nagels etc.). Kineten vervangen.

De ontsteking is volledig vernieuwd en de uitlaat zit er van spruitstuk tot achter aan toe nieuw onder. De aanwezige sebring (was rot) vervangen voor een compleet RVS systeem van EPS. Schreef ik hier in dit draadje al even over. Ik zal de foto's ook nog even hier onder zetten voor de duidelijkheid.

Het oude sebring achterstuk:

En deze werd tesamen met de rest vervangen voor een DTM (vond ik persoonlijk mooier staan):

en uiteraard het 4-1 spruitstuk:

Verder is de dash inmiddels veranderd. Er zit nu blauwe led verlichting in met rood, evenals blauw in alle schakelaars uiteraard. Ik kreeg 't niet te best op de foto maar zo ziet het er uit:

Verder zijn ondertussen de klauwen achter vervangen voor nieuwe en idem voor de voorschijven (ja, de blokken rondom ook natuurlijk ).

De voorruit van de witte is over gezet naar deze. Deze had een lelijke ruit en die van de witte was net nieuw geplaatst ivm steenslag schade.

Zo, nu is deze draad weer even bij en komt nu zsm eerst het getik onder de kap aan bod waar ik in deze draad al over vroeg.

'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote