View Single Post
  #25  
Old 23-05-2008, 07:30
3wheel 3wheel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 110
Default

wordt steeds vreemder; gisteren-avond even de Golf moeten gebruiken (lang leve het laadvermogen) piepen is er nog steeds want de trekveer tussen-oplossing is niet gelukt; ik heb geen manier kunnen vinden om het een en ander veilig te bevestigen.
Maar na een tijdje gaat het piepen over in gejank en dan stop ook de toerenteller ermee???
Hoe is de toerenteller "aangedreven" in de 1.9TD van 98? zal wel niet mechanisch zijn zoals bij mijn motorfiets....... maar alsie electronisch is waar haalt de toerenteller dan zijn signaal vandaan (electronische tellers van motorfietsen halen hun signaal van de ontsteking; lijkt me bij een diesel ook een beetje onwaarschijnlijk..........)
en wat de ***** heeft de multiriem met de toerenteller te maken..........
Overigens is het overigens (gelukkig) nog wel steeds zo dat alle geluiden na verloop van tijd stoppen en dan werkt dus ook de toerenteller weer.........

zoals al eerder gezegd ik heb nog een hoop te leren over die golf; dus kom maar op met die informatie......... (en heeft iemand een werkplaatshandboek!!!?? en/of ervaring met Elsawin??)
Reply With Quote