View Single Post
  #17  
Old 28-04-2008, 12:36
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Een duur softwareprogramma nodig om te bekijken wat een wielophanging doet bij in- en uitveren? Dat is echt niet nodig.

Maar ik ben wel benieuwd of het bevalt, je krijgt aardig wat (in) toespoor geloof ik bij inveren (ik zit nu toch naar de voorkant te kijken, toch?). Ik zou zelf niet zo blij zijn als er bij mijn auto sprake is van (heel) veel roll en bumpsteer. Wat, geloof ik, bij deze configuratie momenteel wel het geval is. Maar dat wilde je?

Is er in dat programma ook een mogelijkheid om die fuseematen op te geven en je maximale draagarmlengte? Wat aan de ene kant wel makkelijk is, kun je ergens beginnen! En hoe word het bovenste punt van het fusee bevestigd (ben verder niet in detail bekend met transporter syncro systemen).

Maar d.m.v. een 3D schets in bijvoorbeeld ProE/Catia/Solidworks is dat allemaal te bekijken.

Edit: Het is in ieder geval een erg mooi project. Ik ben momenteel ook met een soortgelijk project bezig, maar dan samen met 11 anderen (6 man bij de vooras en 6 man bij de achteras).
Reply With Quote