Ok, cool! Klinkt haast simpel haha!
Gevoelsmatig kan een luchtgekoelde met de motor achterin veeel meer remdruk achter hebben, waardoor je bij hard remmen als het ware niet alleen vooraan 'duikt', maar dat de auto als geheel naar beneden getrokken wordt zoals je bij sommige porsches wel eens zag.
Ik vroeg dit specifiek omdat ik ook de grote Brembo 4-zuiger remmen achter heb (op de 03 weliswaar), de gewone kever hoofdremcylinder heb (dus een evengrote cup voor als achter (19mm) en toch vooraan overberemt ben...
Het verbaast me dus wat dat jij daar geen last van hebt...maar des te beter voor jou natuurlijk :biggrin:
Hmm, heeft Alain nog nieuwe 944 type 1 schijven liggen soms? (niet geperforeerd is prima hoor!) Hoewel je ze via e-bay duitsland niet te duur kan bestellen, heb ik wat angst voor de vrachtkosten van 2 inwendig geventileerde schijven (zwaarrrrr)
De Variant gaat namelijk ook een remkuur krijgen (en ik moet die 6J Fuchsen toch ergens op kwijt...

). Alhoewel die nu erg goed remt, rem ik nog net niet tegen mijn ABS uitgeruste voorgangers op in het dagelijks verkeer :frown:
Groeten en bedankt voor je uitleg. Het is altijd leuk en nuttig om dergelijke informatie uit te kunnen wisselen
Walter