
09-04-2008, 19:19
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
|
|
Quote:
Originally Posted by martiepartie
vespa ciao (heb ik nog steeds) met dubbele inlaat, custom made, met 70cc Malossi cilinder en watergekoelde kop. Loopt ruim over de 100, bij 70km/h moet ik gas terug nemen, anders trek ik de V-riem aan poeier.
Het was ook nog een snor-brommertje... Ach ja, deed het voor de kick. Reed meestal gewoon 40-50, maar als er weer een stinkscooter voorbij kwam, met een stoere sjonnie er op, moest ik toch even met een flinke vaart voorbij knallen om daarna weer rustig 40 te rijden.
Mijn broertje heeft een vespa ciao met variomatic en triple inlaat; achter op het blok, roterend aan de zijkant en een custom made poort bovenop de cilinder..
|
Heerlijk die Vespa Ciao's! Heb met mijn 80cc Malossi DEPS en bewerkt Speedengine carter die 95 aangetikt, maar dat doe je ook maar één keer. :|
Acceleratie was wel wat minder als een scooter.
Vriend van me heeft een zelfde Ciao gehad met 90cc Simonini (aluminium cilinder) en 21mm vlakschuif. Ding liep als de brandweer, frame "bananen"-scheef getrokken en had een actieradius van 25km met een vol tankje.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
|