View Single Post
  #3  
Old 01-04-2008, 09:52
gekke gerrit gekke gerrit is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 5
Default miele

Als je wist in welke auto deze setup komt zul je het wellicht met me eens zijn dat ik daar toch wel redelijk uniek in zal zijn...en op lpg (terwijl gas om op te koken is zouden velen hier zeggen) maar met 23 euro belasting pm lag ik me rot.

maar...omdat ik dus begrepen heb dat een ongeblazen PG blok niet vooruit wil door zijn lage compressie had ik daarvoor ter vervanging/compensatie aan een T15 gedacht, heb ik toch zo`n 100-110 pk voor het dagelijks gebruik op lpg schat ik.
Zonder een turbo zou ik dus altijd met de compressor aan moeten rijden om enigzins mee te kunnen komen in t verkeer.
Ik hoef niet tijdens het normale rijden constant die stofzuiger te horen (hoe kicken ook) om gewoon met het verkeer mee te kunnen komen.

En ik ben niet zo`n hogetoeren jongen, heb dan liever wat kracht onderin.
Dus als de turbo ophoudt met 4000rpm en ik wil toch door dan kan toch mr Eaton erbijkomen....?
Dit vooral meegenomen is deze setup toch niet gek?

Hoezo bedoel je trouwens "zal niet el cheapo zijn "?

Dacht dat de kosten wel wat meevielen tnt, ik kan voorlopig redelijk uit de voeten met de org g60 chip en de onderdelen zijn verder gewoon te krijgen.
De ombouw naar een lpi systeem zie ik nog als moeilijkste, correct me if i`m wrong !!
Auto is reeds aangepast voor meer vermogen, aandrijfassen met homooz en de remmerij van een gti 16v, veerpootbruggen voor en achter en een schroefset van een goed merk.

Daarom dus de kleine turbo, dat was de achterliggende gedachte.

Graag reacties van jullie, ik sta open voor suggesties.


Quote:
Originally Posted by Richard
snap je doelstelling niet,
je wilt en compressor en turbo, das leuk en al gedaan, maar je neemt een turbo die al bij 4000tpm klaar is.

waarom dan niet alleen een compressor. die blaast ook wel tot 4000tpm door.

de hele achterliggende gedachte achter de karaterestiek van een turbo comprssor motor is dat de compressor het tot 3 a 4dtpm druk geeft en daarna de turbo het overneemt tot de laatste toeren. dus voordeel is dat je een iets grotere turbo pakken die later spoelt, want je bent je turbogat zo goed als kwijt.

maar waarom zou een compressor niet op LPG willen? heb hier ook wel een een g60 voorbij zien komen op LPG.

plan is absoluut haalbaar, maar zal niet el cheapo zijn
Reply With Quote