tijd voor een update.
ik werd al dat geprul een beetje beu.. dus heel de troep maar uit elkaar gehaald, achteraf bleek dit een goed idee te zijn geweest. zoals ik al dacht horen er tussen het spruitstuk en de carbs o-ringen te zitten, ook hier zat (de inmiddels beruchte) rode kit tussen (welke oplost in benzine). passende o-ringen vinden bleek nog niet mee te vallen, heb ze uiteindelijk gevonden bij een hydroliek onderdelen leverancier (v Tilburg, Roosendaal, uitstekende service!).

inlaatspruitstuk met o-ringen (uiteraard temp. bestendig)
zoals te zien is is het spruitstuk grondig schoongemaakt (door v Tilburg). de carbs zijn nu in vergelijking wel erg smerig, die zal ik dus ook nog wel een beetje opknappen.
carbs zijn al wel grotendeels uit elkaar geweest, alles eens schoongemaakt/doorgespoten. nu de buitenkant dus nog.
verder heb ik de berg met onderdelen een doorzocht naar schatten

tot mijn verbazing kwam ik daar 2 grillen tegen met chromen randjes tegen (en 1 set chromen hoekjes, kan er dus 1 compleet maken). omdat ik deze wel graag heel wil houden heb ik ze maar op mijn slaapkamer gehangen, ziet er nog leuk uit ook..
dit was het voor zover. nog wat pakkingen voor de carbs zelf halen, dan kan alles weer in elkaar en gaan we weer eens testdraaien, ik moet zeggen dat ik er nu wel een stuk meer vertrouwen in begin te krijgen.
tot de volgende knoop!