View Single Post
Old 21-02-2008, 15:55
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Dennis1988
ik heb startproblemen met de golf, en mijn monteur snapt er ook al niks meer van, hij heeft er voor de 3de keer naar gekeken vandaag.

dit is er allemaal al vervangen

- koude start
- ontsteking
- bougies
- verdelerkap

ik heb alleen problemen als hij koud is, als hij warm is, en ik kom een half uur later terug start hij wel normaal. ook is het als hij koud is net alsof hij verzuipt

weet iemand nog iets om het te repareren?

gr.

Dennis

IK weet niet of je al wat gevonden hebt qua oorzaak? Zo ja dan hoor ik graag wat het was want ik heb denk ik 't zelfde probleem plotseling

Begin v/d week was er nog niets aan de hand (ook niet met die vorst) en nu sinds eergisteren (na een lange rit en toen helemaal afgekoeld) loopt hij plotseling niet meer stationair bij koude start. Rij ik echter een meter of 30 dan loopt ie al weer als vanouds stationair en ik kan niet vinden wat er mis zou kunnen zijn.

Na die paar meter is dat ding nog echt niet warm volgens mij maar dan loopt en start hij dus verder weer als normaal, gewoon mooi strak in de toeren (850 tot 900rpm), kan ik starten zonder gas te geven etc. etc. het is puur met een koude start dat hij bij het loslaten van het gas volledig stil valt.
Ik start uiteraard net als anders, gas even vol, starten en dan gas los en normaal werkt dat perfect maar ja...

Het gaat hier overigens om een 16V KR 1.8 GTI blok ('88) met nieuwe ontsteking, nieuwe bougies, gereviseerde dynamo etc. etc.

Iemand een idee waar ik het zou kunnen probleem in zou kunnen zoeken?

Alvast bedankt voor tips.
Joop.

'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote