(
vervolg van de begin-post: )
Karpetjes
In een 'nieuwe' auto, horen nieuwe matten

Bij de
'Action' grijze(!), velours mattenset gehaald voor €7,95 met perfecte pasvorm...
(NOT!, vóór gaat nog, maar Ã*chter klopt er geen

van!)
de nieuwe matten in combinatie met het gereinigde tapijt: netjes!
Update 13 februari 2008:
Onderdelen, 2e-hands
Ik heb onlangs aangeschaft:
-een originele 6-lamellen grille van het '89-model;
-een
Kamei 'grill-blende' (accessoire èn merk uit dÃ*e tijd

);
-een origineel G60 luchtfilterhuis van
'AD-G60';
-een asbak voor achterin;
-de
'Karmann'-badge, voor op de middenconsole,
De
dump-valve, te zien op een eerdere foto, verdwijnt samen met de vern**kte slang; er komt een goede, originele slang voor terug!
(zo'n dump-valve heeft zowieso alleen maar nut bij een turbo!)
Binnenkort wordt ook de luchtfilterbak weer terug geplaatst; meteen de motorruimte maar zwart maken, denk ik...
De originele antenne is i.d.d. tòch wat lang, dus heb ik tòch maar het alu dingetje, op advies van
'RubenD', matzwart gespoten.
zoals je ziet, zijn hier ook veel meeuwen...
de originele grille èn de Kamei grille-spoiler, die met de speciale vorm
, zitten er al op; het G60-logo heb ik nog steeds niet...
Update 16 februari 2008:
Méér originele delen
Vandaag heb ik de dump-valve verwijderd; het benodigde stukje rubber slang, heb ik in ongeschonden staat vooruit opgestuurd gekregen van degene, die de dump-valve van me overneemt.
Ook zitten het originele luchtfilterhuis èn het asbakje achter er nu weer in.
(ik heb er nog geen foto's van...)
Wel van het nu-wel-aanwezige 'Karmann'-logo:
het Karmann-logo hoort officieel iets verzonken in het plastic deel...
...en nog twee foto's, omdat ik het niet kan laten....; gemaakt bij de ENCI bij Corus:
van de zijkant en...
...de achterkant, met op de achtergrond het Noordzeekanaal
Update 23 februari 2008:
Gevonden!
Na een tijdje intensief zoeken, heb ik dan eindelijk het G60-logo voor in de grille gevonden (mèt klemmetjes!) Ze worden ook nog wel nieuw aangeboden hier en daar, maar € 39,- (

) vind ik toch wel erg duur voor een 'logootje'... Ik zal hem binnenkort
'jat-proof' 
op de grille monteren.
eindelijk dan toch een ongeschonden G60 grille-logo gevonden!
Vorige week, 17 februari, heb ik de zwarte folie van het achterraam afgehaald; dan ging nog vrij makkelijk. Totaal zaten er vier banen op. Na deze eraf te hebben getrokken, nog even de restjes weg gekrabt met een stanley-mesje. De plastic delen rond het raam, zijn maar meteen even goed 'gesopt'!
Ik heb ook het VW-logo achter (waar totaal geen chroom meer op zat) matzwart gespoten.
ik weet het, zwarte logo's zijn eigenlijk NIET origineel...
Oh ja, ik heb ook nog een drukmetertje op de kop getikt!
'boost-gauge' van... jawel: 'Autostyle'
Update 24 februari 2008:
Origineel...
Het
G60-logo zit erop! Om te voorkomen, dat hij eraf wordt gehaald, heb ik aan de achterkant 2mm gaatjes geboord, dwars door de klemmetjes van het logo èn één lamel van de grille.
Daar doorheen zit nu ijzerdraad vastgedraaid; zonder geweld gaat-ie er dus niet zomaar vanaf (...en je ziet er helemaal niks van!)
mooi weer in de originele staat
En nog ff een fotootje, die ik jullie niet wil onthouden...
gelukkig komt de Vento uit 1993; kunnen we ná 2009 tenminste ook nog het centrum van Amsterdam in...
Vanmiddag, 24 februari 2008, heb ik een autoradio ingebouwd. Het betreft een
Kenwood KCD-7080-R CD-tuner, die ik nog had liggen. Het 'Mask-systeem' werkt niet helemaal naar behoren, maar het geluid is prima!
zo, da's beter als een gat in je 'dash'!
Ik heb twee gele accessoires; een geel key-koord voor de sleutel en een gele metgezel op de achterbank:
Mr Oizo!
ik rijd nooit alleen... Mr. Oizo is altijd in z'n nopjes op de 'backseat'
Update 10 maart 2008:
Druk, druk, druk!
Niemand heeft voor mij een asbak, maar eigenlijk rook ik tòch niet, dus...
past het drukmetertje misschien wel dáár? Past precies; zit lekker klem.
Even een paneeltje bekleed met zwarte stof, voor het 'nette'.
Hij is nog niet aangesloten...
wéér een gat gedicht
Poetsen
Ik heb vanmorgen de tectylresten, die ik er 'gratis bij kreeg' van de rechter flank gepoetst met een elektrische poetsmachine van Mario (collega).
Meteen de reparatieplekjes iets vlakker geschuurd en gegrond.
(was niet zo heel vlak)
Er moet nog iets plamuur bij om het helemaal vlak te krijgen; daarna neem ik pas de gele spuitbus erbij!
geen zwarte zweem meer, maar ge(i)le glans!
Update 19 maart 2008:
Niet helemaal af-fabriek...
Iets wat ik origineel wat minder mooi vind, zijn de oranje delen van de achterlichten

(velen met mij...)
Ik heb dan ook een extra setje 'taillights' via MP gekocht voor €25,- inclusief verzenden(!), om de eigenlijke lichten 'schoon' te houden.
Deze heb ik vandaag even goed ontvet en geheel rood gemaakt.
Ik heb wel de zwarte middenlijn èn de achteruitrijlichten (gedeeltelijk) afgeplakt, zodat er nog wel wit licht schijnt... Knipperen doe ik voortaan in het rood

(dat mag, volgens de RDW

)
Het was al snel opgedroogd, dus ook maar meteen monteren, dan!
mooi rood is niet lelijk!
Een spuitbus in de juiste kleur geel heb ik ook meteen maar aangeschaft.
Het blijkt toch 'Nugget-yellow' te zijn; hij is dus wel overgespoten, maar wel in een originele Corrado-kleur!
Update 20 april 2008:
Dorpel
Eindelijk hadden we afgelopen week wat mooie dagen en was het dus tijd om de dorpel eens wat netter te maken. Deze was gelast en 'afgewerkt' door de autohandelaar, maar dat kòn beter...

Ik had het al wat vlakker gemaakt, waarna je kuiltjes begon te zien.
Deze keer dus maar iets plamuur erbij en daarna weer schuren en spuiten.
op de foto is het nu bijna niet meer te zien...
Grijze velours
Ik heb deze week op de markt een stukje velours gehaald, om mijn 'dakje' van binnen opnieuw te bekleden. Het originele stofje was inmiddels al aan het loslaten en bovendien wat verweerd door vocht.
De kleur is wel iets donkerder, maar het ziet er toch veel beter uit
Het hemeltje en het hele schuifdak moesten er wel voor worden gedemonteerd

, maar dat lukte, mede dankzij een duidelijke werkbeschrijving van
pedaalemmer
het 'dakje' in de oude staat
weer nieuw met zacht, grijs velours
De plastic delen zijn meteen maar even goed schoon gemaakt.
Vandaag ga ik proberen het spul terug te plaatsen.
Update 8 mei 2008:
Het dakje zit er weer in, inmiddels!
Deze week met de motorruimte bezig; eerst het gedeelte waar de computer en ruitenwissermechanisme zit alles eruit, schoon gemaakt en zwart gespoten.
alles eruit en zwart spuiten
Meteen maar de wisserarmen bijgewerkt en ook de parafaan-bekleding.
zó ziet het er nu uit
Vandaag het luchtfilter er alvast weer uit gehaald; dÃ*t gedeelte wordt het volgende, maar ik heb vandaag eerst (met veel afplakwerk!) de dynamo en de G-lader opgefrist! (schoon gemaakt en zilvergrijs gespoten)
ook weer netjes
(
zie verder post#64 op pagina4! )
wederom maximum van 10.000 characters bereikt...