
31-01-2008, 17:27
|
Postwhore
|
|
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
|
|
Quote:
Originally Posted by Samurai
Nou precies,
Je moet toch meer brandstof inspuiten als je "boosted" gaat rijden, niet te rijk, want dan spoel je de olie tussen de zuigerveren en de hoonsporen weg! En natuurlijk ook niet te arm! In beide gevallen zal leiden tot motorschade.
Dus idd heel leuk een turbo set, die opgebouwd kan worden met k-jetronic.
Dus tja ik snap het zelf ook niet heel goed. Hoe ze dat betrouwbaar voor elkaar hebben gekregen.
En alleen een andere mengverdeler kom je er volgens mij niet.
Maargoed ik heb alleen verstand van het "boosten" van japanse auto's!

|
Nou kan het wel even simpel en kort uitleggen.. Door deze mengverdeler en eventueel montage van 16V warmloopregelaar wordt er veel meer benzine aangevoerd omdat deze mengverdeler normaal voor een 2.4L motor is? correct me when i`m wrong..) en stel jij draait je gasklephuis dicht zal er ook geen brandstof meer aangevoerd worden omdat je geen luchtstroom hebt, wel druk maar daar reageerd k-jet niet op..plaats dus geen blow-off valve.
Kun je prima en veilig aan het lopen krijgen hoor.. geen probleem. Kijk anders naar audi quattro,volvo`s , saabs geen probleem hoor.
Gr. Maurits
|