25-01-2008, 12:14
|
 |
10k maniac
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Benji
Inderdaad! Ik ben er ook anders over gaan denken toen ik een weekje mee was, zie je de wereld eens andersom. Dan zijn wij in de luxe auto het ergst
Soms vind ik het wel behoorlijk iritant dat een vrachtwagen weer persé moet inhalen omdat hij WEL 1 kilometers harder kan. En dat meestal op plekken waar het razend druk is op de weg.
|
Een vrachtwagenchauffeur rijdt vaak vol gas....dit kan omdat de vrachtwagen is begrensd op ongeveer 90 km per uur. De snelheden waarop ze begrensd zijn verschillen nog wel eens, dus als je bijv in een vrachtwagen rijdt die 95km/u kan en je rijdt achter eentje die 91km/u kan, blijf je steeds bezig met je gaspedaal bezig....Wat veel relaxter is, is om gewoon volgas te rijden.
Als ik op de linkerbaan van de snelweg rij en ik zie dat een vrachtwagen aan het "kleven" is bij een langzamere vrachtwagen sein ik met m`n grootlicht, zodat hij de tijd en ruimte heeft om er voorbij te kunnen.
Ik vind het persoonlijk geweldig lijken om 2 vrachtwagens naast elkaar te zien en de ene de andere stapvoets inhaald....vooral in het donker

|