
24-01-2008, 11:39
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
|
|
Quote:
Originally Posted by martiepartie
kleppen tikken-> hydrostoters tikken! als dat na een klein poosje maar op houdt is er niets ernstigs aan de hand. Keer oliewisselen kan geen kwaad, dan ook direct reinigen met een speciale enginecleaner..
Dat de auto dus start-afslaat na een tijdje en dan niet meer aan wil, maar na een tijd je toch weer aan wil..
Lijkt toch echt op een tekort/teveel aan benzine te liggen.
Ga eerst eens goed controleren hoe je benzinetoevoer geregeld is. Er is aan de auto geknutseld, van injectie naar carburatie ombouw.
Daarbij moet er het 1 en ander aan de brandstofvoorziening veranderd worden. Loop vanaf de tank eens na hoe dat gedaan is, misschien kom je nog een compleet verstopt filter tegen..
En probeer eens te controleren of bij warme motor de choke-klep helemaal open gegaan is. Als deze potdicht blijft zitten, haalt de motor alleen adem door de 2e trap!
Wat ook kan; tank zuigt vacuum. Probeer eens zonder tankdop te rijden; als de tank geen lucht krijgt, krijgt de motor geen brandstof.
't lijkt dus steeds erger te worden, de duur dat je met de auto kunt rijden wordt steeds korter.. Nu dus echt tijd geworden om dit beestje een opfrisbeurt te geven!
|
Het tikken stopt niet, dat is het 'm nou juist.  Het was er bij de vorige start nog niet, totaal niet, zelfs niet bij koud weer. Nu is het er constant, en behoorlijk, en 't gaat ook niet meer weg...
Zou die choke-klep iets te maken kunnen hebben met de tikkende kleppen? Denk wel dat er best iets met die klep mis kan zijn. Met koude motor loopt ie prima, maar als ie dan opwarmt doet een cilinder niet meer mee, en begint ie te stotteren tot je een beetje gas geeft. Nu is 't zo erg dat ie d'r gewoon mee ophoudt.
En tsja, 'n opfrisbeurt... denk niet dat dat nog veel zin heeft, dan leg ik liever gelijk de KR d'r in. 
|