View Single Post
Old 21-01-2008, 15:49
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic

Default sloopgolf kopen? hoe en wat?

hallo jongens,

zoals julliie misschien al weten rijden ik en mijn pa beide een golf mk2.

de golf van men vader heeft een nieuw blokkie nodig en ik moet nog een interieur en verstralers voor in de g60 bumpers hebben. (en nog wel een aantal dingen)

nou heeft een collega van men vader een rode golf mk2 die tot eind februari apk heeft, de collega heeft deze golf nu net voor de apk gehad, en is afgekeurd op een aantal punten (uitlaat, gladde band etc)

deze collega wil nu van de golf af(wij konden deze golf kopen voor 225, hij zei dat ie op de sloop 200 kon krijgen) maar of dat waar is

de golf is uitgerust met:
-een 1.6 carb motor(zelfde blokkie als men pa's mk 2
-g60 bumpers met verstralers
-een setje aez velgen 15'' zoals ik het op het oog kon bekijken
-jvc radio/cd speler
-puik interieurtje(zelfde als wat ik in mijn auto heb zitten, en laat ik nu net een versleten voorstoel hebben )
-rode gti achterklep

jullie zullen nu wel denken wat loopt ie nu te zwammen, maar ik zit nu met een aantal vragen:

ik wou de auto graag bij huis slopen en de onderdelen die we nodig zijn eraf halen en de rest(in onderdelen verkopen)

1. maar hoe zit het met het kenteken, als ik met die collega van men pa naar het postkantoor ga, dan schrijven we die auto over op mijn naam, hoe kan ik dan aan een vrijwaring komen dat die auto zegmaar niet meer bestaat??

2: het kale chasis wat we overhouden, zijn oudijzerboeren daar nog blij mee?? of is daar dan moeilijk vanaf te komen?

3. zijn aandrijfassen van een 1,6 benzine uitwisselbaar met een 1.6 td?
Reply With Quote