View Single Post
Old 19-01-2008, 16:21
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Vanmiddag wil ik wegrijden, start niet. Logisch, de auto heeft ook al erg lang stil gestaan. Dus even de startpack erbij, en starten.
Kilometer van huis begint ie te haperen en slaat af... Accu was alweer bijgeladen, dus maar weer starten... niks. Startmotor draait prima, maar alles ruikt naar benzine. Ik heb geen gas ingetrapt, maar het blijft stinken.

Nou heb ik dit al eerder gehad, en toen was het voldoende om even (half uur) te wachten. Na een goede 30 minuten nog maar eens proberen, weer zonder gas, en alweer meurt het als de ziekte naar benzine.

Dan maar even naar huis bellen en pa vragen of ie weer langs komt om te helpen starten. De accu was al leeg dus ik had zijn startkabels nodig, maar ook dat mocht niet baten. Alles draaide weer mooi rond, maar de motor bleef gewoon uit.
Gelukkig had ie de sleepkabels er bij, dus hebben hem maar even aangesleept... even... na een keer of tien proberen op flinke vaart sloeg ie dan eindelijk aan. Sleepkabel los, 100 meter rijden, inhouden en daar ging ie weer.
En alweer de Golf achter de Audi van m'n pa gespannen en aangesleept. Rondje of drie rond het industrieterein later liep ie weer als 'n zonnetje.

Gaan met die banaan, op naar huis... denk je! 500 meter later hield ie weer in en sloeg ie weer af. De auto weer snel langs de kant en pa er achteraan. Zie ik in m'n spiegel bij hem opeens een enorme pluim onder de motorkap vandaan komen. Hij meteen in de stress, bleek een slang van de radiateur af te zijn geschoten.

Toen tegen beter weten in maar weer eens mijn auto geprobeerd, met half volle starterpack, en... YES!

Zometeen maar weer eens met mijn stervende auto de gestorven auto van pa gaan ophalen. Maar ik zou dus wel graag willen weten wat dat met mijn auto kan zijn. Tijdens stationair lopen gaat ie prima, maar bij het rijden houdt ie opeens in en slaat ie af en ruikt het vreselijk sterk naar benzine alsof een vrouw heeft geprobeerd de auto te starten. Koude motor, warme motor, volgas of rustig rijden, 't maakt allemaal niet uit...

Hilfe bitte.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote