View Single Post
  #18  
Old 14-01-2008, 22:38
Polonaise Polonaise is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 169
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
Zo verschrikkelijk veel anders is een G40-blok ook weer niet:
-Enige verschil in een G40-onderblok tov normale 1.3: andere zuigers ivm lagere compressie.
Kort door de bocht: 't zijn eigenlijk afgedraaide 1.3 zuigers.
-Enige verschil in de G40-cilinderkop tov normale 1.3: natrium gevulde kleppen.
(en 't kleppendeksel, omdat de retour erdoor gaat, maar is gewoon uitwisselbaar)

Als je een G40-blok voor redelijke prijs op de kop kunt tikken: zeker doen,
maar 't hoeft niet.
Ligt eraan welke mogelijkheden/machines je tot je beschikking hebt
en hoe gevuld je portemonnee is natuurlijk.



Er is wel degelijk verschil in onderdelen tussen een "normale" 1300 en een G40 blok,

Krukkenas is gesmeed, is ook een ander vw nummer dan een 1300 krukkenas, zuigers zijn zeker geen afgedraaide 1300 zuigers maar echte gesmede zuigers, is ook te zien als je ze naast elkaar legt, aan de onderkant, zit bij de normale zuigers een verstevigingsbrug, de gesmede g40 zuiger heeft deze niet. En natuurlijk de $ is anders...

In de kop zitten inderdaad natrium gevulde uitlaat kleppen, verschil met een 1300 kop is dat de g40 8mm kleppen heeft ipv 7mm. Dus je kunt ze ook niet zomaar overzetten.

Maar zoals al meerdere mensen aangeven, g40 blokje ombouwen naar turbo is zeker de makkelijkste weg en tevens de "goedkopere" optie.

Spruitstuk kun je uit rvs of staal maken hieronder een link van een erg mooi betaalbaar spruitstuk. Deze firma verkoop ook een erg betaalbaar turbo conversie kitje voor de g40.

http://www.emtec-racing.de/Turbokits.htm#


Inlaat traject nemen ze meestal bij een turbo ombouw van een 3F, turbo meestal een K03 of een hybride lader K03/K04.
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop!
Reply With Quote