13-01-2008, 22:32
|
 |
Married to PC
|
|
|
|
hmm, ik zou inderdaad eerst nog maar eens flink verdiepen in hoe/wat/wanneer en waarom..
Als een G40 blok te duur is, ga je helemaal schrikken wat je allemaal nodig hebt om van een 1.3'tje een geblazen versie te maken. Losse G40 zuigers zijn ook lastig te vinden en nieuw niet te betalen!
Voor een standaard 1.3;
Hoe ga je de compressie verlagen? Hoe ga je bepalen tot hoever je het wil verlagen?
Waar ga je de oliesmering van de turbo vandaan halen?
Hoe ga je in de conditie van de motor in de gaten houden (mengsel,temperaturen,pingelen etc.)
Wat voor MMS ga je gebruiken? (megasquirt/Vems/Motec/DTA zijn ook prijzig)
Neem je een g40 als basis, dan kan je het MMS van VW gebruiken, olievoeding basic setup etc. zijn allemaal al op te vertrouwen en kan je direct mee aan de slag.
Voor een goed G40 blok (prijs) krijg je geen 1.3 +turbo betrouwbaar en netjes aan de loop.
Je kan ook eerst een stapje terug nemen en bijv. een sneller blok proberen te maken met andere carburateur/uitlaat/poortjes flowen etc..
Heb ik ook eerst gedaan en dat levert je ook een hele boel plezier op en je leert er een hoop van.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar er komt een heleboel geld en ervaring kijken bij het zelf bouwen van een turboblok van een motor die daar niet voor ontworpen is.
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|