View Single Post
  #11  
Old 07-01-2008, 19:39
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Dat wordt dus gewoon passen en meten.
Je neemt je velg, houdt die voor je naaf tot de remklauw vrij is.
En dat de velg past in je wielkast.
Tevens let je even op je schokbreker of die vrij is.

Dan meet je de afstand van naaf tot aan voorkant van je velg gat.

Dan weet je de totale dikte die je nodig hebt.
Daarna moet je een spoorverbreder aanpassen zodat je de velg centreert en de afstand tot rem, wielkast en schokbreker vrij hebt.

Dus als voorbeeld je meet 25mm totaal, je velg is 1cm dik dan heb je aan een 25mm dikke spoorverbreder genoeg.
Daar draai je de naafcentreering af, en wat er overblijft op de spoorverbreder draai je af met 70mm en achter met 75mm en wel 1cm.

IS even werk, maar niet zo moeilijk, zo heb ik de 16inch velgen ook met Brembo remmen te pas gemaakt.
Het is even uitzoeken.

Ik heb dus 7mm spoorverbreding met naafcentreerring.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote