
26-12-2007, 09:06
|
 |
Class of 2003
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
|
|
De sterkte van de veer onder je boostpin kun je zelf instellen door het 'sterwiel' te verdraaien onder de veer. Hierdoor komt de basis waar de veer op rust verder naar boven of gaat naar beneden. De veer zal dus straffer of slapper komen te staan, met als gevolg dat je de relatie tussen turbodruk en 'ingedruktheid' van de boostpin veranderd.
Je kunt je dus voorstellen dat je hiermee het karakter van de motor behoorlijk mee kunt beinvloeden: laat je bij het eerste pufje boost al meteen de pomp maximaal gaan, of heb je liever dat je pas bij hogere toeren/veel boost de pomp naar z'n maximale opbrengst gaat.
Verstuivers? Zo geen idee van, ik geloof van wel (de GTD verstuivers zijn anders). Bert heeft dat allemaal zin zn hoofd zitten. Ik gebruik momenteel (op aanraden van Bert) verstuivers van Mercedes/Unimog, zijn de grootst mogelijke die passend zijn in de verstuiverhuizen in 'onze' koppen. (weet het nummer zo niet meer, weet Bert ook zo)
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
|
|