View Single Post
Old 25-12-2007, 15:24
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict

Send a message via MSN to FGizmoS

Motor zal ik binnenkort (lees als het warmer word want mijn sleutelplaats is even koud als buiten) eruit wippen. Ik heb dit weekend een bijna kompleet jr-blok gekocht. De cilinderwanden hebben geen stootrand meer als je de aangekoolde dieselroet afkrabt met je nagels . 1 van de 4 zuigers heeft iets wat speling maar voor een 25 euro-blok mag dit de pret niet onderdrukken. Bij mijn andere JR hadden alle 4 de zuigers wat speling. Ook de cilinderkop heeft geen barstjes tussen de in en uitlaatklep. Deze is ook gevlakt en nooit opgelegd geweest . Er was een t3 turbo zonder speling. Maar om het dieselgevoel te hebben wil ik mijn kleine watergekoelde turbo terugsteken. Dan heb ik ook geen loshangende stekker. De t3, misschien iets voor de cabbie..... 1800 8v TURBO . Nee, ik rij zeker wel nog eens een turbo gaar dus hou ik deze als reserve. De dieselpomp zal ik moeten overzetten maar voor dit gebeurt wordt eerst de governermod toegepast. Hoe stel je de ve-pomp eigenlijk voor de beste start en rijprestaties?
Misschien komt er terwijl een tdi plunjer in
De IC wordt natuurlijk ook teruggezet. Anders lijkt het blok zo klein
Eenmaal de motor draait, enkele dieselkilometers maken.
De achterwisser hoef ik niet eens aan te komen. Als ik 1x druk om te wissen heb ik jaren '90 stijl, druk ik nog eens staat ie mooi terug recht
De uitlaat moet natuurlijk aangepast worden naar een dikkere buis en als achterdemper had ik gadacht aan een 2.0L TDI of een GTI eindemper met dubbele pijpjes. Lijkt me mooi legaal.
De velgen vind ik mooi zo, dus blijven ze er onder en met 195/50/15 loopt het nergens aan.
Zodra ik thuis ben zal ik nog wat foto's posten.
Groetjes FGizmoS
Reply With Quote