View Single Post
Old 20-12-2007, 02:21
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

In mijn ogen maakt het niet uit waar je hem plaats. Ik weet echter niet of een compressor ook luchtverlies heeft? Ik neem aan van wel. Niks heeft immers een rendement van 100%. Dus stel je plaatst 2 LMM, eentje voor en eentje na de compressor. Dan zal de waarde voor de compressor iets hoger zijn als erna, dit is afhankelijk van het rendement.

Wat MartinGT zegt vind ik alleen wel een beetje vreemd. Een compressor perst lucht samen. Maar kan geen lucht aanmaken, enkele de boel onder druk zetten.

De luchtmassa verandert opzich ook niet snel. De dichtheid van lucht kan wel veranderen door de temperatuur. Gaat de T omhoog dan zet de handel uit. 1 liter lucht heeft dan minder massa. De deeltjes zitten bij een hogere T immers verder uit elkaar.

Maar een compressor stopt iets eruit onder een bepaalde druk, maar zal die lucht wel aan moeten zuigen.

Je hebt ook 2 type meters, een lucht massa meter en een lucht stroom meter. Weet je welke beide bedrijven gebruiken?

Om een lang verhaal kort te maken, het enige verschil met voor en na is verliezen in de compressor. Daarnaast gebruiken ze misschien een ander type meter. Zo zie ik het.
Reply With Quote