View Single Post
  #38  
Old 18-12-2007, 18:55
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default

Quote:
Originally Posted by Nas
Heb mijn diesel nu een half jaartje en ben al 25.000 km verder, dus ik diesel lekker
Al ben ik niet zo tevreden over het verbruik van de mijne, maar dat kan natuurlijk zijn vanwege dat ik maar een simpele 1.9D heb, en die moet meer zijn best doen om mee te gaan in het verkeer


Je kan dan beter een MKII-tje hebben, die zijn even goedkoper om in te rijden, en voor de prestaties maakt het niks uit. Mijn 1.6 td is even snel als de 1.9 td cordoba van een maat van mij... Maar die gaat wel een kilometertje of 2 langer door op dezelfde liter diesel .

@ Pedaalemmer: Opzich heb je gelijk, maar voor sommige mensen gaan, bij zoveel kilomters in een benzine-auto, dingen als verlaging en vette wielen dan niet meer op. Simpelweg omdat je je beurs compleet leeg tankt bij de pomp. Ikzelf rijd ook zo'n 40.000 km per jaar, en ben toch blij met de overstap op diesel. Ook omdat ik dit simpelweg fantastisch vind rijden. Ik was er eerst ook sceptisch over, en hij was ook traag, maar sinds de kat eronderweg is, pomp opengedraaid en luchttoevoer vergroot, is het gewoon een heerlijk autootje geworden. En gelukkig staat mijn superjetta me nog heel vaak toe te blinken als ik bij m'n broer kom. Wie weet komt ie nog eens terug Dan wel voor erbij, en niet als trailerqueen... Want dan is ie wel bedoeld om mee te rijden, al zal dat dan niet zijn met zout op de wegen
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote