View Single Post
  #14  
Old 18-12-2007, 16:20
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,812
Default

Effe een edit, want ik heb daarnet te vlug eroverheen gelezen:

Quote:
Originally Posted by Berserker
Wat je hier dus zegt, is dat jij het een toevoeging vindt om secundaire informatie (die vrij verkrijgbaar is voor iedereen), te "kopieren" en in jouw posts te gebruiken. Moet jij me toch eens uitleggen wat die coderingen voor een waardevolle toevoeging hebben en bijdragen aan dit forum als een geheel, de helft volgt t niet de andere helft interesseert t niet, en 99% hiervan vind t maar dikdoenerij.


Dat het JOUW niet interesseert hoeft ook niet, een ander interesseert het_ misschien_wel wat codes e.d. inhouden, en evt. de mogelijkheid om elders, waar dat voor sommige zaken alleen maar mogelijk is, die informatie te vergaren...

Quote:
Originally Posted by Berserker
Over die praktische tips wil ik het volgende zeggen, iedereen leert hier van het forum en die praktische tips zijn zeker nuttig, maar ik (en ik niet alleen) heb het id dat jij het vooral geweldig vind die (alweer) secundaire kennis te hebben en die kennis te laten zien aan andere maar eigenlijk heel weinig ermee in de praktijk doet (wat volgens mij toch onze hobby is), hoeveel van jouw eigen ervaren kennis heb jij eigenlijk op dit forum gepost? Hoeveel mensen hebben al eens zoiets gehad pfoe wat fijn dat Type 17 mij geholpen heeft met zijn tips en trucs, die hij zelf ervaren heeft in zijn garage al sleutelend aan zijn "type 17" (de auto niet jijzelf ). Hmm volgens mij niet veel...


Ik geef hier en daar al eens mijn tips, idd. niet veel, maar dat zie ik ook nog bij genoeg anderen hier...(net zoweinig tips, alleen maar korte reply´s in de trant van "vette velgen wat je daar op je auto hebt, nu nog iets verlagen dan is ie goed!", levert zoiets dan wat op?)

En is een forum alleen bedoeld om tips over sleutelen te geven? Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar dankzij dat wat jij "secundaire kennis" noemt, zijn we b.v. wel erachter gekomen dat de in januari 1975 voor het eerst toegelaten Golf 1 van Split 52 in mei van het jaar ervoor was geproduceerd, een van de allereerst geproduceerde Golfje´s, iets bijzonders dus (vind ik tenminste ), als ik dat chassisnummer niet had nagecheckt, geen haan die ernaar had gekraaid...en zouden we het nooit te weten zijn gekomen...


Quote:
Originally Posted by Berserker
P.S. waarom "einsers"? volgens mij is dit niet een Golf 1 forum, maar een algemeen vw forum, en doe me gvd een lol en schei uit met die halfduitse woorden om interessant te lijken, kijk als iemand geen leestekens plaatst/spelfouten maakt, wordt er ook op gereageerd maar dit is gewoon volstrekt slecht gebruik van de Nederlandse taal, (je moet het Wilhelmus niet te serieus nemen )


Heb je ook eens gevraagd waarom "MK1" en weet ik wat nog allemaal voor engelse termen vaak onnodig hier in de NL afdeling van volksforum wordt geschreven, is dat dan geen slecht gebruik van de NL-taal? Daar stoor ik me nl. al eens aan. Ik wou van dat hele "MK1" en wat nog voor de rest angelsaksische gedoe (is nl. in mijn ogen "dikdoenerij") eigenlijk niks zeggen, maar nu kon ik dat dus niet over me heen laten gaan...


Quote:
Originally Posted by Berserker
Natuurlijk kun je "onze hobby" op meerdere manieren opvatten, zie al die oudere mannetjes/vrouwtjes in hun ôaldtaimer (in 99% van de gevallen gerestaureerd gekocht zonder ook maar enige kennis van het voertuig) naar de golfclub/bridgeclub rijden. Ok mooi, je vindt auto's leuk en laat jezelf graag zien, maar als ik dan vervolgens lees van "type 17" dat het hem ook nog teveel moeite is om zijn golfje uit de garage te halen op een mooie dag, dan betwijfel ik wat nu bij hem de hobby inhoudt. En btw met de autoweek veeg ik me reet af, als dat jouw id is van Autoliefhebberij dan betreur ik dit ten zwaarste, nee dan bladen als de "oldtimer praxis" of iets dergelijks...


Ondanks dat ik m´n Golf 1 kant en klaar heb gekocht, was ook nog ongerestaureerd maar doet er niet toe, heb ik wel genoeg kennis van m´n auto, meer als je denkt, maak je maar geen zorgen...

En dat jij met de Autoweek jou "reet afveegt", fijne kerel ben je om zulke taal te gebruiken, erg beschaafd... Ben je misschien een tikkeltje jaloers dat ze jou niet hebben gevraagd voor een reportage met jou `77er Audi 50 waar jij zoveel tijd en werk in hebt gestoken?

Het is overigens niet mijn Golf 1 die in die kerst-uitgave van de Autoweek komt te staan, maar die van Sjoes 85...

Quote:
Originally Posted by Berserker
Lul eens wat minder en sleutel eens wat meer, doe oude kleren aan, ga die garage in, zet dat hittekanon aan, snuif die olie/diesel/benzine/schimmel lucht op, and get your hands dirty!!!!


Kerel, dat is een goed idee!!! Maar dat laatste van je, wat ik effe dik heb geaccentueerd, doe ik al de hele dag, van 7.00u.(!)-15.30u. in die fabriek waar ik werk, dat is de tijd waarin ik niet kan computeren, en dus het volksforum bezoeken, dan kun jij dat wel mooi op dat kantoor waar je werkt in je baas z´n tijd...

O ja, voor ik het vergeet, ik was m´n handen niet in onschuld, wist wel dat ik op die zin van me in die thread: "Gespot: Golf MK1 uit April 1974", kritiek zou krijgen, zou het niet van jou zijn, dan van iemand anders.
__________________
Quote:
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! (Ian "Lemmy" Kilmister 1945 - 2015)


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote