View Single Post
Old 04-12-2007, 01:33
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Tommy
Ik laat beetje gas los en ga achter hem rijden, en ik denk, even testen of mijn grootlicht ook nog werkt. best wel... Maar heb er toch een uitgebreide studie van gemaakt. Het bevalt mij nog altijd goed om regelmatig lekker om kinderachtig te doen... En ik was toch al te laat...

Ik heb echt oprecht zitten lachen achter m'n pc, gebeurt me tegenwoordig niet vaak meer bij de meeste reacties op dit forum...

maar hier moest ik toch wel smakelijk om lachen, misschien vooral ook omdat ik mezelf hier toch wel een beetje in herken

Afgelopen zaterdag ging ik met m'n pa's Golf mk4 variant SDI naar Lichtenvoorde om wat spullen voor het cabrio project op te halen.
Volledig bewust dat er toch wat pk's missen onder de kap begeef ik me de hele rit over de duitse snelweg op de rechtse baan, soms kom je dan een langzame hollander tegen in een franse auto die je dan moet inhalen, maar dat kan ook met de hendel van de cruisecontrol (kan ik tenminste lekker relaxed blijven zitten).

Goed oplettend of er geen snelle duitsers (auto's en bestuurders) in m'n spiegel opdoemen, ga ik proberen een voorligger en vrachtauto in te halen.
Het snelheidsverschil tussen mij en de voorliggers was niet gering te noemen (80km/h en ik 120km/h) dus de cruisecontrol moest ook al drie keer slikken van de echt te lage snelheid voor een duitse snelweg

Dus vol goede moed ga ik die dag voor de derde keer de linkerbaan op, alleen zie ik helaas te laat dat dit keer ineens een gloednieuwe Audi A8 in m'n spiegel verschijnt.
Alsof hij zo ineens uit een mistwolk verscheen was hij er, enigzins bekend met de gevoelens die de bestuurder waarschijnlijk zou gaan krijgen zette ik m'n knipperlicht naar rechts aan.
Dit zodat hij er rekening mee kon houden dat het nog even zou gaan duren maar dat ik ook het liefst zo snel mogelijk aan de kant zou gaan!

De gezette A8 bestuurder begint echter gelijk met de ontzettend grote xenon lichten te knipperen, en meent ook met z'n "vingertje" naar z'n hoofd te moeten wijzen -> zo dus:

Een beetje geïrriteerd ga ik dan doch uiterst langzaam naar rechts, als het zo moet hoef ik ook niet "zo snel mogelijk" naar de rechterbaan.
Vervolgens komt meneer naast me rijden en maakt enkele gebaren waarop ik uiterst grappig reageer. (vind ik zelf dan he)
Met een grote glimlach trek ik m'n armen en schouders op, waarna ik mezelf een aantal keer moeizaam aan het stuur uit m'n stoel trek, waarmee ik eigenlijk bedoel dat ik er ook niets aan kan doen dat het zo'n traag hok is!

Ik had gehoopt op een glimlach en een iets beter humeur van onze gevleugelde A8 rijder, hijzelf was er echter minder van gecharmeerd, en ik kreeg dan ook een middelvinger, waarmee ik dus in zijn geval een flink opgezette "duitse bokworst" bedoel.
Toen het mij duidelijk werd dat mijn goede bedoelingen niet aan hem besteed waren, heb ik maar heel nadrukkelijk gegaapt hopende dat hij dat wel zou begrijpen.

Jawel hoor, dat had hij wel begrepen meneer wees nog eens naar z'n hoofd "" en trapte vervolgens weer flink z'n gaspedaal in, en schoot er in z'n F16 vandoor...
Ik ben helemaal niet zo met het milieu bezig, maar op dat moment bleef het mij niet onopgemerkt dat daar weer 16 Kilo aan co2 ging.
Helaas moet ik dan concluderen dat het zo ook kan, en vervolg mijn weg weer rustig over de rechterbaan.

Thuisgekomen besef ik dat de sdi 1 op 26 heeft gelopen, daar kan mijn 20 klepper nog heel wat van leren.
Ik schrok er zelfs van toen de pompbediende vertelde dat ik maar 17 euro hoefde af te rekenen normaal moet ik voor zo'n ritje toch al gauw 65 euro neertellen met de benzineprijzen van tegenwoordig.
Misschien moet ik ook maar zo'n tractor kopen, hoef ik dan ook niet meer bij mensen in de bumper te gaan hangen
Reply With Quote