View Single Post
Old 03-12-2007, 12:39
rhwp's Avatar
rhwp rhwp is offline
Forum regular

Quote:
Originally Posted by gti-er
En de choke blijft niet hangen want hij loopt 10 seconden en dan valt hij gewoon weg en begint te pruttelen en dan slaat hij af!!

Als ik dat vergelijk met mijn 1.3 met handchoke, dan kan het juist wèl zo zijn dat de choke blijft hangen: Om te starten trek ik de choke volledig uit. Laat ik hem in die stand staan, dan looptie binnen 50m beroerd en schokkerig met grote kans op afslaan, omdat de verhouding lucht/benzine niet goed is. Wanneer de motor warm is (en de choke in kan) gaat het weer goed. Dit alles ondanks dat ie even daarvoor dus netjes startte.
Maar duw ik de choke kort na de start weer iets terug, gaat alles goed. Blijft ie netjes lopen ook als ik stilsta voor het verkeerslicht oid. De motor warmt geleidelijk op en telkens de choke iets induwen om hem niet te rijk te laten lopen/veel toeren te laten maken.

Ik weet er niet het fijne van, maar ik kan me zo voorstellen dat jouw automatische choke hetzelfde behoort te doen als ik met de hand. Wellicht dat het tóch daar ergens fout gaat? Kabel blijft hangen of beweegt te stroef.. ik noem maar iets.
Ben erg benieuwd of het boven water komt en wat het dan echt is!

Donkervoort Automobilia.nl
Reply With Quote