View Single Post
Old 22-11-2007, 09:26
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by mibo motorsport
wat je nog zou kunnen proberen is de auto te laten uitwegen bij een bedrijf die ook race auto's voor het circuit afstelt voorwaarde is dan wel dat je een schroefset hebt ze verdelen de veerdruk dan zo dat ie op alle wielen evenveel druk heeft (beetje ingewikkeld maar ja) mischien dat het dan wel lukt eventueel met voor en achter verschillende veren(druk) toen ik ze bouwde kon je bijna nergens terecht voor het uitwegen of het was heel duur
tegenwoordig kan je het bij verschillende bedrijven laten doen
contra gewicht erin helpt niet helemaal niet achterin heb ik toen ook geprobeerd doormiddel van buizen gevuld met lood de auto werd dan helemaal onbestuurbaar als je hard de bocht inging
ik denk dat uitwegen een goede optie is ik heb het ook laten doen bij mn cabbie g60 en ik moet zeggen na het uitlijnen en uitwegen van de auto reed ie echt super en stuurde net als een kart
als de golf 1 20vt klaar is laat ik hem ook uitwegen

en pim nogmaals super project

Uitwegen van een auto doe je niet dmv verschillende veerstijfheden! Gewichtsverdeling van de auto blijft immers gelijk. Druk op voortrein/achtertrein ga je daar niet door veranderen. Waarom zouden de Japanners anders zo ontzettende veel tijd in het ontwerp van de MX-5 gestoken hebben om een gewichtsverdeling van 50/50 te krijgen? Dat is niet achteraf even zomaar in te stellen...

Het is wel mogelijk om je gewichtsverdeling aan te passen (met een beperkte reikwijdte) door je rijhoogte achter/voor te veranderen. Daarom kan je met een schroefset wel "spelen" met je gewichtsverdeling.

Veerstijfheden/dempingcoëfficienten zijn alleen van invloed op het dynamische gedrag van de auto.
Een Golf1 ga je nooit op een gewichtsverdeling van 50/50 krijgen, vooral niet met een VR6 voorin. (zonder trucjes met gevulde buizen etc.. )
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote