Stel dat het inderdaad je homokineet is (daar zet ik mijn geld zeker op). Dan ligt alles aan in ieder geval 1 zijde los. In je bakflensen zitten van die leuke dopjes die lek gaan. Dus het kan ook best wezen dat je bak ook flink wat olie verloren is. En dat er dus een mengeling van olie en vet op je witte kont zit.
Maar de olie kan inderdaad ook ergens anders vandaan komen.
En de volgorde, beetje klote met de assen eronder dus als het even kan die demonteren. Dus:
1. Handrem en ik weet het haast wel zeker, de voetrem erop.
2. De centrale moeren losdraaien.
3. Met de 12 tand de bouten aan de bakzijde losdraaien.
4. De assen optillen, richting motorkap duwen en dan richting het schutbord draaien, zo kun je ze achter de bak langs eruit schuiven. Hoe dat met de korte wil weet ik niet. Maar verwacht dat het geen problemen op moet leveren.
5. As in de bakschroef en de homo(of restant ervan) eraf tikken en het nieuwe spul monteren.
6. Dopjes in de bakflensen checken, als deze goed zijn mis je geen olie via die weg. Kijken of je wat anders kunt ontdekken als je er toch onder ligt. En in ieder geval olie erop gooien als dat nodig is.
7. Boel weer op omgekeerde manier monteren.
8. Bidden en proefrijden
Ik ga er dan vanuit dat je bak nog goed is.
Om maar gelijk verder te gaan. Even naar de plaatselijke Gamma/Formido/Karwei gaan en daar een stripje staal halen, 1m bij 10mmx1,5mm. Daar kun je mooi een uitlaatklemhouderdinges van buigen
Chris, succes!