Quote:
Originally Posted by G-eert-40
zit er nog verschil in aansluit pluggen van die zwiep-antenne  en de gewone antenne? misschien past de antenne plug van je originele bezetting niet lekker in je nieuwe radio tov je zwiep antenne.
|
Nee, eigenlijk niets bijzonders Geert. Die zwieper is zo'n oud ding (lag nog in de schuur

) en die heeft geen versterker o.i.d. Alleen voetje door scherm en dan de antenne kabel naar de radio.
De anderen allen (incl. de originele) hebben een antenne plug + versterker draad (allen aan 12v+).
De Pioneer heeft gewoon een standaard antenne aansluiting plus een hele reeks liflafjes voor extra versterker, subwoofer etc. maar niets speciaals voor de antenne op een aansluiting (blauw/witte draad) voor een elektrische antenne (zo'n motorisch ding) na dan.
Lijkt mij dat die dan andere antennes dan ook moeten werken (met of zonder versterker) maar dan geeft die antenne-massa ineens een probleem maar alleen in m'n GTI. Zet ik dezelfde radio in een andere auto (Ford scorpio, VW transporter etc. etc. zowel met als zonder versterker antennes) dan werkt 't gewoon. Daarom heb ik de indruk dat het aan de GTI zelf ligt
Vreemde is trouwens wel dat als ik de massa van die zwieper op de massa v/d radio aansluit dat hij dan wel gewoon blijft werken
Dacht ik eerst nog dat de plek achter op het dak misschien niet ideaal was ook al is het wel de originele plek (zat er al op, fabriek-af) maar die raamantenne (met en zonder z'n eigen versterker getest) wil ook niet, voor en achter niet.
Misschien één of andere inslag, soort storing van een ander onderdeel op de antennes of wat dan ook maar ik heb geen flauw idee wat dat zou kunnen zijn omdat het eerst wel werkte en zou er iets storing geven naar de carrosserie door slijtage o.i.d. (b.v. benzinepomp of koolborstels ergens of zo) dan zou dat onderdeel zelf toch ook problemen moeten geven lijkt mij?
Het lijkt alsof de antennes simpelweg niet pakken op de juiste golflengte (

, toepasselijk

) omdat ze allen (op de zwieper na) nog verder wegvallen als ik de antennedraad aanraak.