View Single Post
  #50  
Old 16-11-2007, 21:09
scumbag's Avatar
scumbag scumbag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
da's waar, maar waarom niet meteen de apk erbij? ik snap dat niet. 29,50 en dan rijd je weg met apk. "onze"apk is niks zwaarder dan die bij de garage op de hoek, en als iets niet ok is, kan het bij ons dezelfde dag zelfs ook gratis nagekeken worden.(als het is om een dubieuze auto te keuren ok, maar goed is goed toch?)


Vermoedelijk heb je gelijk hoor, maar velen (ikzelf incluis) denken altijd dat een keuring bij de RDW extreem streng en ONrechtvaardig is. Zal ongetwijfeld niet op feiten maar op meningen gebaseerd zijn.

Mijn RDW-angst komt voort uit een keuring die ik eens liet doen op een T2A die ik in ging voeren. Die werd me daar onder handen genomen (was nog onder de oude wetgeving)...uit elkaar getrokken op één of andere meetbank voor assen, gemeten, gewikt, gewogen, en vervolgens afgekeurd (op een redelijk iets hoor, geen muggenzifterij).

Na die traumatiserende ervaring heb ik voor een APK altijd een beroep gedaan op de beroemde "16 uur 55-afmelding" bij mijn lokale garage...succes gegarandeerd, en geen steekproef! Let wel, de auto was dan ook wel écht goed hoor, geen bedrog of gemarchandeer, meer angst voor de man van de RDW, hahaha